Veranderingen in senior IT-management Ahold

Zaandam, 15 september 2005 - Ahold heeft vandaag bekendgemaakt dat Dave McNally per september 2005 is benoemd tot Chief Information Officer om leiding te geven aan de volgende ontwikkelingsfase van de strategie van de onderneming op het gebied van information management.

In zijn nieuwe functie zal Dave de Raad van Bestuur van Ahold en het overige senior management adviseren over de strategische rol en de invoering van informatietechnologie door de gehele organisatie heen. Hij was voorheen Chief Information Officer bij Ahold's dochtermaatschappij U.S. Foodservice. Dave is de opvolger van Alex Gibbons, die om persoonlijke redenen heeft besloten de onderneming te verlaten.

Chief Business Support Officer Arthur Brouwer zei in een toelichting: "Ik wil Dave welkom heten in zijn nieuwe functie. Sinds hij bij U.S. Foodservice in dienst trad, heeft Dave bewezen de onderneming terzijde te kunnen staan en praktische oplossingen te kunnen ontwikkelen voor zowel korte-termijnproblemen als lange-termijnbehoeften. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij deze deskundigheid zal inzetten om voor Ahold één IT-strategie en applicatie-portfolio te ontwikkelen. Ik wil Alex dank zeggen voor zijn bijdrage aan onze inspanningen tot schaalvergroting en betere bedrijfsondersteuning door de richting in te slaan naar één wereldwijd platform voor information management."

Ahold Communicatie: 075 659 5720

Dave McNally