Nokia toimittaa GSM/GPRS matkapuhelinverkon laajennuksen movistarille Chileen

Puhe- ja datapalveluiden laajennus vahvistaa movistarin johtoasemaa  matkapuhelinratkaisujen kehittäjänä Chilen markkinoilla

Nokia toimittaa chileläisoperaattori movistarille maanlaajuisen GSM/GPRS-matkapuhelinverkon laajennuksen. Laajennus lisää verkon peittoa ja kapasiteettia.

Nokia toimittaa movistarille radioverkon päivityksen ja laajennuksen, joka kattaa koko maan. Sopimukseen kuuluu tukiasemia, tukiasemaohjaimia, ja GPRS-verkon laajennuksen, sekä palveluita, mm. verkonsuunnittelu-, käyttöönotto- ja optimointipalvelut.

Nokia jatkaa Telefónice Móviles Chilen ainoana GPRS- ja GSM-radioliityntäverkon toimittajana. Lokakuussa 2003 Telefónice Móviles Chile otti EDGE-palvelut kaupalliseen käyttöön ensimmäisenä Latinalaisessa Amerikassa Nokia EDGE-ratkaisun avulla.

Movistar on Telefónica Móvilesin liikemerkki Chilen markkinoilla ja sillä on maan matkapuhelinmarkkinoiden johtajuus yli 5 miljoonalla asiakkaallaan. Movistar perustettiin vuoden 2005 alussa Telefónica Móvil of Chilen ja Bellsouth Chilen liiketoimintojen yhdistyessä.

Telefónica Móviles hallinnoi Grupo Telefónican yli 81.4 miljoonaa asiakasta 15 eri maassa. Vuonna 2004 yhtiön liikevaihto oli 11 828 miljoonaa euroa ja liikevoitto 1634 miljoonaa euroa.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks