Kontraktsforlengelse for Safe Scandinavia

Kontraktsforlengelsen er fra 17. september til 14. oktober 2005, og estimert kontraktsverdi er ca. USD 3 millioner.

Etter denne kontraktstildelingen har Prosafe sikret en flåteutnyttelse på ca. 91 % i 2005, noe som er den høyeste utnyttelsesgraden noensinne i selskapets historie. Markedsutsiktene for bolig- og servicerigger er positive også på lang sikt, og forretningsområdet har allerede nå sikret en riggutnyttelse på 86 % i 2006, 62,5 % i 2007 and 34 % i 2008.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 470 mill. i 2004 og sysselsetter ca. 600 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 16. september 2005