Agfa overtreft verkoopverwachtingen op Print '05

"Tijdens Print '05 konden we voordeel halen uit de duidelijk gestegen interesse in digitaal drukken", zei Stefaan Vanhooren, president van de business group Graphic Systems van Agfa. "Vooral Agfa's nieuwe oplossingen voor industriële inkjetdruk, de software voor de automatisering van de productieworkflow en/of de gehele onderneming en de chemievrije drukplaattechnologie genoten de aandacht van de bezoekers."

Tijdens de vakbeurs verkocht Agfa meer dan honderd nieuwe digitale systemen, inclusief drukplaatbelichters, softwarepakketten, grootformaat digitale inkjetprinters en een digitale inkjetpers. Ook de verbruiksgoederen kenden veel succes.

"Onze continue innovatieprogramma's stellen klanten in staat om hun processen te stroomlijnen en hun productiviteit te verhogen. De interesse in onze omvangrijke portfolio en de daaruit voortvloeiende contracten benadrukken duidelijk de waarde van Agfa's drukwerkoplossingen in de markt van vandaag," besluit Stefaan Vanhooren.

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep is een van de toonaangevende beeldvormings- en IT-ondernemingen ter wereld. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen voor de grafische industrie en de gezondheidssector.

Agfa's hoofdkwartier is gevestigd in Mortsel, België. De onderneming is actief in 40 landen en heeft agenten in nog eens 100 landen over heel de wereld. Samen realiseerden zij een omzet van 3.762 miljoen euro in 2004.

Agfa's business group Graphic Systems levert de drukindustrie geïntegreerde prepress-oplossingen, bestaande uit verbruiksgoederen, apparatuur en software voor kleuren-, workflow- en projectmanagement voor de meest performante computer-to-film en computer-to-plate systemen, met inbegrip van digitale proofingsystemen.
Verder ontwikkelt Agfa inkjet-inkten en drukapparatuur voor industriële toepassingen, zoals verpakkingen, etiketten en posters.

De business group HealthCare levert aan ziekenhuizen en andere zorgcentra hoogtechnologische systemen en IT-oplossingen voor het registreren, verwerken en beheren van diagnostische beelden, en IT-oplossingen waarmee de beeldvormingsworkflow met de globale ziekenhuisactiviteit kan worden geïntegreerd, over de afdelingsdisciplines heen.
Agfa richt zich ook op de snel uitbreidende markt voor geïntegreerde IT-systemen die de hele zorginstelling overkoepelen. Ze maken zorgcentra efficiënter en effectiever, met verbeterde zorgresultaten tot gevolg.

Meer informatie over Agfa vindt u op www.agfa.com.
einde bericht

Voor meer informatie: