Metso Paper perustaa myyntiyhtiön Intiaan

Metso Paper on perustanut uuden myyntiyhtiön Gurgaoniin, lähelle New Delhiä. Tarkoituksena on parantaa palvelua intialaisille asiakkaille lähellä heitä sekä vahvistaa Metson läsnäoloa Intian kasvavilla massa- ja paperiteollisuuden markkinoilla. Alkuvaiheessa yhtiö työllistää 4 henkilöä.

Metso Paper India Pvt. Ltd:n tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat paperi-, kartonki-, pehmopaperi- ja massanvalmistuksen linjat, uusinnat, prosessiparannukset ja jälkimarkkinapalvelut.

Metso Paper on 1980-luvun lopulta lähtien toimittanut paperikoneuusintoja, komponentteja ja kuitujärjestelmiä useille Intian paperin- ja selluntuottajille. Uusi myyntikonttori sijaitsee samoissa tiloissa Metso Automationin ja Metso Mineralsin toimistojen kanssa. Gurgaonin ohella Metso Automationilla ja Metso Mineralsilla on myynti- ja palveluyhtiöitä Mumbaissa, Chennaissa, Kolkatassa ja Bangaloressa. Metso Mineralsilla on lisäksi tuotantolaitos Bawalissa ja valimo Ahmedabadissa. Metson ensimmäinen yhtiö perustettiin Intiaan vuonna 1992.

Vuonna 2004 Intian paperi- ja kartonkiteollisuuden tuotanto oli 6,6 miljoonaa tonnia ja kulutus 7,2 miljoonaa tonnia. Tuotannon ja kulutuksen on ennustettu kasvavan vuoteen 2015 mennessä keskimäärin 6 prosenttia vuodessa, mikä on selvästi globaaleja kasvuennusteita nopeampaa. Vastatakseen kysynnän kasvuun maan massa- ja paperiteollisuuden haasteena on konekannan tehottomuus ja matala kapasiteetin käyttö. Nykyisin paperikoneen keskimääräinen tuotantokapasiteetti Intiassa on noin 14 000 tonnia.

Metso on maailmanlaajuinen teknologiayhtiö, joka palvelee asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla. Metso-konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli noin 4 mrd euroa, ja sillä on noin 22 000 työntekijää yli 50 maassa. Metson osakkeet on noteerattu Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.

www.metso.com