Nokia toimittaa push to talk ja Presence -palvelut Etisalatille Arabiemiraatteihin

Emirates Telecommunications Corporation - Etisalat on valinnut Nokian Push to talk over Cellular (PoC) -pikayhteyspalvelunsa toimittajaksi. Palvelu tulee olemaan Arabiemiraattien ensimmäinen push to talk -palvelu.

Nokia toimittaa myös Nokia Presence -olotilapalvelun, joka perustuu avoimiin standardeihin ja tukee push to talkia sekä muita sovelluksia. Palvelu tuo täysin uuden ulottuvuuden yhteydenpitoon, kun matkapuhelinasiakkaat voivat ennen puhelua selvittää milloin ja miten perheenjäsenet, ystävät tai työtoverit ovat tavoitettavissa.

Push to talk -pikayhteyspalvelun avulla matkapuhelinta voidaan käyttää radiopuhelimen tavoin nopeaan yhteydenpitoon yksilöiden tai ryhmien välillä. Niin yritykset kuin yksityishenkilötkin hyötyvät tästä helposta ja nopeasta yhteydenpitotavasta. Palvelu sopii erityisesti tilanteisiin, joissa ollaan hetkittäin säännöllisessä yhteydessä saman ryhmän tai yksilön kanssa.

Nokian kokonaisvaltainen push to talk -ratkaisu tarjoaa kattavat ominaisuudet ja on yhteensopiva tulevan OMA-standardin kanssa. Nokian ratkaisu sopii yhteen 3GPP:n standardoiman IP Multimedia Subsystem -ratkaisun kanssa, ja tukee useita push-to-medioita, kuten videota. Sopimus vahvistaa Nokian johtoasemaa push to talk -palveluissa, sillä Nokialla on 39 kaupallista push to talk -sopimusta GSM-operaattoreiden kanssa ja palvelua testataan yli 30 operaattorin kanssa. Arabiemiraateissa on saatavilla 19 GSM-verkossa toimivaa Nokian PoC-puhelinta.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks