Nokia toimittaa GSM/EDGE-verkkolaajennuksen CTi Móvilille Argentiinaan

Tälle nopeasti kasvavalle markkinalle toimitetaan myös Argentiinan ensimmäinen Release 4 MSC Server -ratkaisu

Nokia ja CTi Móvil Argentina ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM/EDGE-verkkolaajennuksesta Argentiinaan. Toimitukset ovat jo alkaneet, ja laajennukset toteutetaan vuoden 2005 loppuun mennessä.

Nokian toimittama verkkolaajennus kasvattaa América Móvil -ryhmään kuuluvan CTi Móvilin GSM/EDGE-kapasiteetin vastaamaan suureen tilaajamäärän kasvuun ja lisää palvelujen laatua entisestään. CTi Móvil jatkaa investointejaan vuoteen 2006.

Lisäksi Nokia toimittaa CTi Móvilille Argentiinan ensimmäisen 3GPP Release 4 MSC Server -ratkaisun, joka auttaa valmistamaan CTi Móvilin verkon 3G-teknologiaa varten.  Nokia toimittaa myös laajan joukon palveluita, mukaan lukien projektinhallinta-, verkon käyttöönotto-, suunnittelu- ja optimointipalvelut. Sopimukseen kuuluvat myös tuki- ja huoltopalvelut, sekä koulutuspalvelut ja laitteiden ylläpitopalvelu. Järjestelmää tukee Nokia NetAct(TM) -verkon- ja palveluidenhallintaratkaisu.

Nokia MSC Server -ratkaisu on otettu käyttöön ensimmäiseksi Buenos Airesin, Neuquenin, Juninin, Rosarion, San Vicenten ja Cordoban alueilla.

Nokia jatkaa CTi Móvil Argentinan GSM/EDGE -radioverkkolaitteiden päätoimittajana. Lisäksi Nokia toimittaa runkoverkkoteknologiaa CTi Móvilille Argentiinassa, Uruguayssa ja Paraguayssa. Paraguayhin Nokia toimittaa myös MSC Server -ratkaisun.

CTi Móvil on Argentiinan ensimmäinen matkapuhelinoperaattori, joka toimii koko maassa. CTi Móvil on América Móvil S.A.:n kokonaan omistama tytäryhtiö. América Móvil S.A. on Latinalaisen Amerikan suurin langattomien palvelujen tarjoaja, jolla on toimintoja useissa Amerikan mantereen maissa ja yli 61 miljoonaa tilaajaa.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks