Jaakko Pöyry Groupille jatkosopimukset liikennejärjestelmähankkeissa Venezuelassa ja Taiwanissa

Electrowatt Infra, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään, on solminut jatkosopimukset Maracaibon joukkoliikennejärjestelmän käyttöönottopalveluista Venezuelassa ja Taiwanin luotijunahankkeen suunnittelusta. Toimeksiantojen arvo on yhteensä 6,7 miljoonaa euroa.

Electrowatt Infra Latin American sopimus Metro de Maracaibo C.A.:n kanssa käsittää kevytraideliikennejärjestelmän käyttöönoton yhteydessä toimitettavia, liiketoiminta- ja resurssisuunnitelmiin, tariffistrategiaan, ympäristövaikutusten arviointiin, käyttö- ja kunnossapito-ohjeisiin, laadunvalvontaan, henkilökunnan koulutukseen sekä juridisiin ja markkinointikysymyksiin liittyviä neuvonantopalveluja. Palvelut toimitetaan vuoden 2007 loppuun mennessä. Electrowatt Infra Latin America on toiminut Maracaibon liikennejärjestelmähankkeessa asiakkaan edustajana vuodesta 2002.

Electrowatt Infra Asia jatkaa vuonna 1999 alkaneessa tehtävässään Taiwanin luotijunaprojektin riippumattomana tarkastajana ja työmaavalvojana. Vuoden 2006 lopussa päättyvä toimeksianto on Electrowatt Infran neljäs sopimus tässä projektissa. Toimeksiantaja Taiwan High Speed Rail Corporation on suurten taiwanilaisten teollisuusyritysten ja rahoittajien yhteisyritys. Kokonaisarvoltaan 15,4 miljardin euron luotijunayhteys Taipein ja Kaohsiungin välillä on maailman vaativimpia käynnissä olevia BOT (Build, Operate, Transfer) -liikennehankkeita.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2004 oli 142 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 25 maassa ja sen palveluksessa on 2000 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen