Amer Sportsin Salomon-kaupalle kilpailuviranomaisten hyväksyntä

EU:n kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet yrityskaupan, jolla adidas-Salomon AG:n omistama Salomon siirtyy Amer Sports Oyj:n omistukseen. USA:n kilpailuviranomaiset ovat antaneet hyväksyntänsä aiemmin. Kauppa saataneen päätökseen seuraavan viikon aikana.

Salomon-liiketoimintaan kuuluvat tuotemerkit Salomon, Mavic, Bonfire, Arc'Teryx ja Cliché. Ennakoitu kauppahinta on noin 485 miljoonaa euroa ja se perustuu vuoden 2004 lopun lukuihin. Lopullinen kauppahinta määräytyy, kauppasopimuksen mukaisesti, 30.9.2005 olleen nettovarallisuuden mukaan. Sujuvan liiketoiminnan siirtymisen varmistamiseksi Amer Sports ja adidas-yhtiöt tekevät yhteistyötä enintään kolmen vuoden ajan.

"Salomonin tuotetarjonta täydentää loistavasti lajivalikoimaamme ja parantaa kaikkien brändiemme asemaa", sanoo Roger Talermo, toimitusjohtaja, Amer Sports.

Amer Sports on tiedottanut yrityskaupasta 2.5.2005 ja 21.9.2005. Pörssitiedotteissa on kerrottu tarkemmin Salomon liiketoiminnasta ja sen yhdistämisestä Amer Sports Oyj:hin.

158767.pdf