FLSmidth opnår ordrer i Sydafrika og Kuwait

FLSmidth igangsatte den nuværende produktionlinie på Simuma-fabrikken i 1983 som har kørt uden problemer i de sidste 22 år.

FLSmidth Indien skal levere udstyret til produktionslinien som omfatter den mest moderne teknologi fra FLSmidth. En afgørende faktor i projektet, beliggenheden nær beboede områder taget i betragtning, er udstyr der begrænser luftforureningen. Anlægget ventes igangsat i august 2007.

Endvidere har FFE Minerals India - som omtalt i medierne - opnået en ordre på 25 mio. US dollars, svarende til godt 155 mio. kr. på opførelsen af et 350.000 tons anlæg til produktion af kulanoder til aluminiumsfremstilling i Kuwait.

Ordren, der forventes at blive effektiv medio november, når FFE Minerals India modtager bankgarantier og første rate af betalingen, blev i sidste uge offentliggjort af den kuwaitiske kunde, Petroleum Coke Industries Company (PCIC), ved et pressemøde. FLSmidths normale procedure ved offentliggørelse af store kontrakter er at udsende fondsbørsmeddelelse, når der er stillet bankgarantier og modtaget forudbetaling.

Ordrene vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening frem til idriftsættelse i 2007.

-------------------------------------

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 10 00.

Torben Seemann Hansen
Koncerninformationsafd.