SEB Asset Management rekryterar förvaltare från Handelsbanken

SEB Asset Management rekryterar Stefan Roos, 39 år som chef för småbolagsteamet. Stefan kommer närmast från Handelsbanken där han arbetat som förvaltare i drygt 12 år. De senaste sju åren med inriktning mot småbolag.

Det känns mycket bra att ha rekryterat en resurs som Stefan. Hans erfarenhet och kompetens passar väl in i teamet och han kommer att bidra positivt till resultatet, säger Peder Hasslev, aktiechef på SEB Asset Management.

Stefan Roos börjar på SEB Asset Management i december.

SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företag, institutioner och privatpersoner som verkar på tio hemmamarknader i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland och Ukraina. SEB har drygt 680 bankkontor och 5 miljoner kunder, varav cirka 2 miljoner utnyttjar koncernens internettjänster för sina bankaffärer. Den 30 juni 2005 uppgick koncernens balansomslutning till 1 800 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 012 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka
20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.com.

SEB Asset Management rekryterar förvalta