SpareBank 1 Midt-Norge deler ut 37 stipend i kveld!

Som lokal sparebank er SpareBank 1 Midt-Norge opptatt av lokalsamfunnet og dets utvikling. For å kunne drive en god bank er det viktig med et godt fungerende samfunn rundt banken. Som sparebank har vi anledning til å dele ut en andel av avkastningen på egenkapitalen til allmennyttige formål. SpareBank 1 Midt-Norge har blant annet valgt å gjøre dette gjennom å dele ut tæl-stipend en gang pr. år. Stipendet deles ut til personer, lag, organisasjoner som gjennom sitt virke bidrar til å gjøre landsdelen til et godt sted å bo og ikke minst bidrar til å utvikle landsdelen. Banken ønsker å påskjønne folk i Midt-Norge med initiativ og pågangsmot gjennom å hjelpe de til å gjennomføre sine prosjekt.

tæl-stipend 2005

Det deles i år ut 37 tæl-stipend fra kr. 10.000 til kr. 50.000. Stipendene deles inn i følgende klasser:
  • musikk
  • idrett
  • kunst
  • åpen klasse

• Vinnere:

Vi ber om at stipendbeløpene ikke meddeles vinnerne i forkant av utdelingen!

SpareBank 1 Midt-Norges hederspris

Banken har også i år valgt å dele ut en hederspris til en person eller en organisasjon som gjør en innsats som har stor verdi for landsdelen vår. Mottakeren av hedersprisen er plukket ut av SpareBank 1 Midt-Norge uten at de har søkt om denne prisen. I 2004 fikk Trøndertun, Gauldal Folkehøgskole hedersprisen.

Gavefondet forøvrig

SpareBank 1 Midt-Norge støtter ut over tæl-stipendet lokale verdier gjennom støtte til aktiviteter, tiltak, organisasjoner og enkeltpersoner som bidrar til å:

Bygge Midt-Norge(tiltak rettet mot barn og unge)
    Støtte Midt-Norge(tiltak rettet mot vanskeligstilte)
    Utvikle Midt-Norge(tiltak rettet mot talenter og ildsjeler som bidrar til utvikling og vekst)

I vedlegget fremkommer en del av de som har mottatt støtte fra SpareBank 1 Midt-Norge så langt i 2005:

På smn.no finnes også oversikt over noen av de tidligere mottakerne.

Hjertelig velkommen til å delta på vårt arrangement i Olavshallen fredag 21. oktober 2004 kl. 18.30.

Trondheim, 21.10.2005

SpareBank 1 Midt-Norge:
    Eventuelle spørsmål rettes til : Informasjonsdirektør Berit Rustad, tlf 909 20 886

Om oss
    SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet, og er lokalisert på 71 steder i regionens kommuner. Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Midt-Norge, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen. Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 800 ansatte og omfatter også datterselskapene SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, Eiendomsmegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans AS og Midt-Norge Regnskap AS.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen AS