Fortis verhoogt jaarlijks budget Fortis Foundation Belgium met 30% tot 2 miljoen EUR

"Het oogmerk van Fortis Foundation Belgium is de strijd tegen sociale uitsluiting in België in drie verschillende domeinen: sociaal kwetsbare kinderen, jongeren die opgroeien in moeilijke omstandigheden en in de solidariteit tussen de generaties." zegt Amélie d'Oultremont, General Manager Fortis Foundation Belgium.

Door het budget met meer dan 30% te verhogen wil het management het werk dat door Fortis Foundation Belgium werd gerealiseerd de nodige erkenning geven. Verder wil het management het belang onderstrepen dat Fortis aan de ontwikkeling van deze activiteit hecht omdat ze duidelijk de waarden van Fortis illustreert.

Met de nieuwe werkingsmiddelen die vanaf 2006 kunnen worden ingezet, zal Fortis Foundation Belgium nieuwe partnerships kunnen aangaan met verschillende instellingen in het land en tevens haar actieradius uitbreiden naar projecten met een actieve inbreng of betrokkenheid van het personeel.

In 2005 heeft Fortis Foundation Belgium aan 195 projecten haar steun toegezegd voor een totaal bedrag van 1.364.687 EUR. Sedert haar oprichting in 1995 genoten 1.090 projecten de financiële steun van Fortis Foundation voor een bedrag van
11.500.000 EUR.

De Raad van Bestuur van de private stichting Fortis Foundation Belgium heeft op maandag 17 oktober ll. beslist om Jean-Paul Votron te coöpteren als bestuurder ter vervanging van Jean-Pierre Cardinael, die zijn functie op 31 december e.k. neerlegt.

Persdienst : 02 565 35 84

Meer informatie over Fortis Foundation Belgium:

Amélie d'Oultremont: amelie.doultremont@fortis.com
John De Ridder: john.deridder@fortis.com

Fortis is een geïntegreerde financiële dienstverlener in bankieren en verzekeren. Met een marktkapitalisatie van EUR 31,3 miljard (30/09/2005) en circa 55.000 medewerkers behoort zij tot de 20 grootste financiële instellingen van Europa. In haar thuismarkt, de Benelux, neemt Fortis een toonaangevende positie in met een breed pakket financiële diensten voor haar particuliere, zakelijke en institutionele klanten. Vanuit de expertise in de thuismarkt ontplooit zij haar Europese ambities via groeiplatforms. Fortis opereert ook in geselecteerde activiteiten met een wereldwijd bereik. In specifieke Europese en Aziatische landen maakt zij met succes gebruik van haar knowhow en ervaring in bankverzekeren. Fortis is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, Brussel en Luxemburg en heeft een gesponsord ADR programma in de Verenigde Staten. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

PDF Versie van het persbericht