Pohjolan Voima Oy, Kemira Oyj ja Oulun Energia tavoittelevat yhteistyötä

Nykyisten tehdasalueen voimalaitosten toiminta jatkuisi edellisen järjestelyn jälkeen ennallaan. Järjestelyssä voimalaitosten nykyisin Kemiran palveluksessa oleva käyttöhenkilökunta siirtyisi vanhoina työntekijöinä uuden omistajan palvelukseen. Järjestelyt on tarkoitus toteuttaa kuluvan vuoden aikana.

Pohjolan Voima on yksityinen energia-alan konserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä osakkailleen Suomessa. Lisäksi se kehittää ja ylläpitää alan teknologiaa ja palveluja.

Oulun Energia on Oulun kaupungin omistama energiayritys, joka toteuttaa Oulun energiastrategiaan kirjattua tavoitetta ja hakee yhteistyökumppaneita ja monipuolistaa tuotantorakennettaan. Yhteistyö Pohjolan Voiman ja Kemiran kanssa olisi toteutuessaan edellisen tavoitteen mukainen. Osallistuminen hankkeeseen edellyttää vielä Oulun kaupungin päättävien elinten hyväksymistä.

Kemiran Oulun toimipaikka käsittää teollisuuskemikaaleja valmistavan tuotantolaitoksen ja tutkimuskeskuksen. Päätuotteet ovat vetyperoksidi, peretikkahappo, muurahaishappo ja sen johdannaiset. Tutkimustoiminta on keskittynyt uusien tuotteiden, valmistusprosessien ja vedenpuhdistusratkaisujen kehittämiseen.

Lisätietoja:

Kemira, Oulun tehtaat: Tehtaanjohtaja Juha Kangastalo; gsm 0400 168 972
Oulun kaupunki / Oulun Energia: Toimitusjohtaja Tapani Kurkela; gsm 044 7033 110
Pohjolan Voima Oy: Johtaja Jari Niemelä; gsm 050 3133 416