Nokia vahvistaa palveluvalikoimaansa kolmella uudella ratkaisulla

Ratkaisukolmikko korostaa Nokian sitoutumista kasvavaan palveluliiketoimintaan

Nokia julkisti tänään kolme uutta ratkaisua, jotka auttavat operaattoreita kehittämään palvelutarjontaa, hankkimaan ja pitämään asiakkaita ja hallitsemaan kustannuksia yhä kovenevilla markkinoilla.

Nokian Service Level Management, Unified Provisioning ja Unified Device Management  -ratkaisuja esitellään Barcelonassa marraskuun 2-3 pidettävässä Nokia Mobility Conferencessa, jossa ylin johto kertoo Nokian näkemyksestä verkkojen yhdentymiseen ja kuinka kuluttajat ja operaattorit voivat hyötyä tästä kasvavasta trendistä.

"Operaattoreiden täytyy kasvavassa määrin erilaistaa palvelutarjontaansa pitääkseen asiakastyytyväisyyden korkeana ja asiakasvaihtuvuuden matalana. Nämä ratkaisut mahdollistavat juuri sen," sanoo palveluliiketoiminnan johtaja Bosco Novak, Nokian Networks-toimialaryhmästä. "Verkkojen yhdentyminen tarkoittaa suurempia teknologisia haasteita operaattoreille, ja ratkaisumme helpottavat asiakkaidemme toimintaa tältä osin."

Nokia Service Level Management -ratkaisun avulla operaattorit ja niiden avainasiakkaat voivat määrittää halutun palvelutason ja valvoa sitä varmistaakseen, että sovittu palvelun laatu saavutetaan tai ylitetään. Ratkaisun avulla operaattorit voivat seurata asiakkaitaan taatakseen korkean palvelutason ja lisätäkseen asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta. Asiakasvaihtuvuutta voidaan vähentää ja tuloja kasvattaa.

Nokia Integrated Provisioning -ratkaisu mahdollistaa kokonaisvaltaisen palvelu-, liittymä- ja laitehallinnan. Se tarjoaa myös välineitä ja prosesseja tuotesuunnittelusta aina tuotelupauksen täyttämiseen ja asiakaspalveluun. Ratkaisu varmistaa kustannustehokkaan integraation ja yhteistyön operaattoreiden yhä monimutkaisemmassa IT-ympäristössä.

Nokia Unified Device Management -ratkaisu auttaa operaattoreita palvelemaan asiakkaitaan helposti ja kustannustehokkaasti mahdollistaen SIM-kortin hallinnan niin, että matkapuhelinasetukset voidaan lähettää ja päivittää verkon yli. Ratkaisu tarjoaa myös välineitä yrityskäyttöön tarkoitettujen PDA-kämmentietokoneiden ja älypuhelinten hallintaan. Sen avulla operaattorit voivat nopeasti toimittaa uusimmat palvelut asiakkailleen, mikä on ratkaiseva etu nykyisessä liiketoimintaympäristössä.

Nokia tarjoaa myös runsaasti tukea ja palveluita operaattoreille auttaakseen näitä erilaistamaan ja uudistamaan mobiilitarjontaansa. Nokialla on vahva näyttö asiakasyhteistyöstä verkkojen ja palveluiden parissa yli 15 vuoden ajalta.

Nokia perusti Services-liiketoimintayksikön osaksi Networks-toimialaryhmäänsä vuoden 2005 alussa ja on sen jälkeen ottanut suuria edistysaskelia, jotka korostavat sitoutumista tähän kasvavaan liiketoimintaan. Elokuussa Nokia julkisti 125 miljoonan Yhdysvaltain dollarin arvoisen sopimuksen verkon operoinnin ulkoistamispalveluista ja GSM/EDGE-verkkolaajennuksesta intialaisen Bharti Tele-Venturesin kanssa. Elokuussa Nokia ilmoitti myös perustavansa verkon operointikeskuksen Intiaan vuoden loppuun mennessä.

"Palvelut ovat kasvualue Networks-toimialaryhmälle ja ne tuottavat jo nyt yli 30 prosenttia sen liikevaihdosta (mukaan lukien tukiohjelmistot). Odotamme näkevämme kehitystä erityisesti verkon operoinnin ulkoistamispalveluiden, järjestelmäintegraation ja palveluiden hallintaratkaisujen osalta," Bosco Novak lisää.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks
Viestintäosasto

Nokia
Viestintäosasto
Sähköposti: press.office@nokia.com

www.nokia.fi
www.nokia.com

Nokia Mobility Conference 2.-3.11.2005 Barcelona, Espanja.
Lisätietoja tapahtumasta:
www.nokia.com/nmc