Aker Kværner forbedrer rensingen av produsert Troll B-vann

Prosjekteringen og detaljplanleggingen av arbeidet starter umiddelbart hos Aker Kværner Offshore Partner på Sandsli i Bergen, og utstyret skal være mekanisk ferdig og klar til forbedret rensing av produsert vann 1. august 2006. Oppdraget er vunnet i hard konkurranse med andre norske selskaper.

Dette er en totalkontrakt der Aker Kværner Offshore Partner har fått ansvar for prosjektering, innkjøp, sammenstilling og offshore installasjon (EPCI). Den største utstyrsenheten i totalpakken er selve renseanlegget fra Epcon. Aker Kværner Elektro får ansvaret for alt innenfor elektroinstallasjoner og instrumentering knyttet til denne jobben.

Installasjonsarbeidet i havet starter 25. februar neste år. Påkoblingen for det nye utstyret på Troll B blir klargjort i forbindelse med plattformens revisjonsstans sommeren 2006.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Media:
Alf Terje Myklebust, Informasjonssjef, Aker Kværner. Tel: +47 917 53 442

AKER KVÆRNER ASA, er gjennom datterselskaper og tilknyttede selskaper («Aker Kværner»), en ledende global leverandør av ingeniørtjenester og fabrikasjon, teknologiprodukter og totalløsninger. Virksomheten i Aker Kværner omfatter en rekke bransjer, inkludert olje- og gassproduksjon, raffinering og kjemiindustri, farmasi og bioteknologi, gruveindustri og metallforedling, kraft og cellulose. Aker Kværner er organisert i to hovedsektorer, Olje & Gass og Engineering & Construction. Disse sektorene består av en rekke datterselskaper og tilknyttede selskaper. Virksomhetene i gruppen benytter Aker Kværner som et felles varemerke. Aker Kværner har en samlet omsetning på omlag 35,6 milliarder norske kroner og sysselsetter cirka 22 000 ansatte i mer enn 30 land.

Aker Kværner Offshore Partner AS er totalleverandør til olje- og gassvirksomheten offshore og på land. Selskapet er engasjert innen følgende: konsept- og detaljstudier, feltutvikling for mindre nye felt, modifikasjon av eksisterende felt, driftsmodifikasjoner og vedlikehold samt fjerning av installasjoner. For ytterligere informasjon se våre hjemmesider www.akerkvaerner.com. Offshore Partner er et selskap med ca.2200 ansatte hvorav ca.1400 ingeniører og administrativt personell og 800 operatører, og hadde i 2004 en omsetning på ca. 3,7 milliarder kroner. Hovedkontoret er i Stavanger med regionkontorer i Bergen, Stjørdal og Kristiansund. Selskapet har ett datterselskap: Aker Møre Montasje i Kristiansund.

Denne pressemeldingen kan inneholde informasjon eller uttalelser om fremtiden og er underlagt vår disclaimer, vennligst se våre web-sider www.akerkvaerner.com