Sammandrag från extra bolagsstämma i CellaVision AB (publ), 2005-10-27

Vid CellaVision AB:s extra bolagsstämma den 27 oktober 2005 beslutades att godkänna styrelsens beslut av den 7 oktober 2005 om två nyemissioner. Besluten innebär dels nyemission av
1.428.571 aktier till Stiftelsen Industrifonden till kurs 7 kr per aktie med betalning genom kvittning av fordran, dels nyemission av högst 2.000.000 aktier till allmänheten till kurs 7 kronor per aktie, varvid CellaVisions aktieägare kommer att prioriteras vid tilldelningen. Styrelsen äger rätt att besluta att utöka nyemissionen till allmänheten med upp till 1.500.000 aktier.

Teckningstiden för nyemissionen till allmänheten löper den 14 november - 2 december 2005. Prospekt med fullständig information om nyemissionen kommer att sändas ut till samtliga aktieägare före teckningstidens början.

Stämmans fullständiga beslut enligt ovan hålls tillgängliga hos bolaget under adress Ideon Science Park i Lund och skickas till de aktieägare som så begär.

Lund den 27 oktober 2005