CoolZone tuo matkapuhelinten multimediasisällön kauppoihin ja kahviloihin

EMI, Free Record Shop ja Robert's Coffee tarjoavat mahdollisuuden ladata sisältöä puhelimeesi pääkaupunkiseudulla

Nokia Local Content Channel Solution, eli CoolZone tarjoaa uuden digitaalisen viestinnän välitykseen soveltuvan kanavan, jonka avulla kuluttajat voivat helposti ladata esimerkiksi musiikkia, videoita, taustakuvia ja pelejä suoraan puhelimeensa palvelua tarjoavien liikkeiden tiloissa. CoolZone perustuu Bluetooth teknologian käyttöön.

"Digitaalista sisältöä on jo laajalti tarjolla ja se tarvitsee toimivia jakelukanavia. CoolZone mahdollistaa monipuolisen langattoman multimediasisällön tarjonnan erilaisissa ostos- ja tapahtumapaikoissa, kuten musiikkikaupoissa, kahviloissa tai elokuvateattereissa. Kuluttaja voi CoolZone-sovelluksen avulla helposti selata, esikatsella tai ostaa uusinta digitaalista sisältöä puhelimeensa," sanoo johtaja Sakari Kotola Nokia Ventures Organizationista. "Tämänkaltaiset paikallisiin teknologioihin perustuvat mobiiliratkaisut luovat uudenlaisia digitaalisen sisällön käyttömahdollisuuksia niin kuluttajille kuin yrittäjillekin."

bFree-palvelu valikoiduissa Free Record Shopin myymälöissä ja Robert's Coffeen kahviloissa tarjoaa EMIn musiikin, videoiden ja taustakuvien lisäksi myös CD ja video top 10 -listoja sekä tarjouskuponkeja osallistuviin myymälöihin ja kahviloihin. CoolZone -sovelluksen välityksellä jaettava sisältö on kiinteästi yhteydessä myymälöissä ja kahviloissa meneillään oleviin kampanjoihin. bFree -palvelun tunnistaa myymälöissä ja kahviloissa julisteiden avulla. Ohjeistus palveluiden lataamiseen löytyy julisteista.

"EMI haluaa tarjota kuluttajille helpon tavan kuunnella musiikkia ja erityisesti heille tärkeiden artistien musiikkia mahdollisimmin helpolla ja tehokkaalla tavalla. Tämä sovellus mahdollistaa EMIlle uuden ja innovatiisen tavan tehdä se," sanoo EMIn toimitusjohtaja Wemppa Koivumäki

"bFree:n avulla voimme tarjota myymälöissämme asiakkaillemme jotakin uutta jokaisella käyntikerralla. bFree mahdollistaa digitaalisten tuotteiden kuten musiikin ja soittoäänien jakelun internet-kaupan lisäksi muissa kanavissamme. bFree on helppo päivittää, joten voimme muuttaa sisältöä ja luoda uusia kampanjoita nopeallakin aikataululla" sanoo Elena Kataja, toimitusjohtaja, Free Record Shop.

"CoolZone antaa sekä Free Record Shopille että Robert's Coffeelle hyvän mahdollisuuden ristiinmarkkinoida omia tuotteitaan, sillä molemmilla yrityksillä on samantyyppinen asiakaskunta ja lähekkäin sijaitsevat toimipisteet. CoolZone sopii myös uuden netcup-konseptin rinnalle, joka tarjoaa kahvistamme nauttiville asiakkaillemme pääsyn internetiin," kertoo Tomi Miininen, toimitusjohtaja, Robert's Coffee.

CoolZonen kautta tarjottavat palvelut räätälöidään aina palveluntarjoajan oman yritysilmeen mukaiseksi. Palveluntarjoaja voi helposti muuttaa sekä palvelun ulkonäköä että sisältöä kampanjoiden aikana, jolloin kuluttajille on aina tarjolla olennaista sisältöä. CoolZone ei kuitenkaan ole vain sisällön myyntiin tarkoitettu palvelu ja erilaisten promootiokampanjoiden viestintäkanava, vähittäismyyjille ratkaisu tarjoaa myös tehokkaan välineen kanta-asiakasohjelmille.

CoolZone -sovellus sisältää puhelinsovelluksen (Symbian-sovellus Series 60 -puhelimille, Java-sovellus Nokia Series 40 -puhelimille ja muiden laitevalmistajien puhelimille), pienen Nokia Service Point LCP10 -multiradiolaitteen, joka asennetaan palvelupisteeseen sekä Nokia Service Manager LCM10:n palvelun hallintaan. Palvelu tulee toimimaan myös WLAN-lähiverkossa, kun yhteensopivat puhelimet yleistyvät.

CoolZone on kaupallisesti saatavilla vuoden 2006 ensimmäisellä neljänneksellä.

Lisätietoja lehdistölle:
Nokia Ventures Organization

Nokia
Viestintäosasto
Sähköposti: press.office@nokia.com
www.nokia.fi
www.nokia.com

EMI
Wemppa Koivumäki
Puh. 09  348 426
Sähköposti:  wemppa.koivumaki@emimusic.com
www.emi.fi

Free Record Shop Finland
Elena Kataja
Sähköposti: elena.kataja@frs.fi
www.frs.fi

Robert's Coffee
Jenni Salmela
Sähköposti: jenni.salmela@robertscoffee.com
www.robertscoffee.com

Lisätietoja Nokia Local Content Channel Solutionista, CoolZone: www.nokia.com/localcontent tai www.nokia.com/coolzone

Lisätietoja kuluttajille löytyy myös osoitteesta: http://coolzone.nokia.com

Nokia Mobility Conference 2.-3.11.2005 Barcelona, Espanja.
Lisätietoja tapahtumasta: www.nokia.com/nmc