Nytt styremedlem i SpareBank 1 Midt-Norge, kjøpmann Stig O. Jacobsen fra Angvik

Forstanderskapet i SpareBank 1 Midt-Norge har i sitt møte den 31. oktober 2005 vedtatt vedtektsendringer som innebærer representasjon i bankens styrende organer også fra bankens nye markedsområde Møre og Romsdal.
Forstanderskapet har valgt kjøpmann Stig O. Jacobsen som nytt styremedlem i banken.

Som en konsekvens av oppkjøpet av Romsdals Fellesbank ASA har forstanderskapet i SpareBank 1 Midt-Norge vedtatt å endre bankens vedtekter for å sikre representasjon i bankens styrende organer også fra bankens nye markedsområde i Møre og Romsdal. Endringen i vedtektene medfører at man fra Møre og Romsdal kan velge i alt 7 representanter, for innskyterne(2), det offentlige(2) samt fra bankens ansatte(3). I tillegg forutsettes det innvalgt et antall grunnfondsbeviseiere fra bankens nye markedsområde. Av totalt 43 medlemmer er det 17 (40%) som representerer bankens grunnfondsbeviseieere

Med bakgrunn i de vedtatte endringer i bankens vedtekter vedtok forstanderskapet å gjennomføre et suppleringsvalg til bankens styre. Som nytt styremedlem ble valgt kjøpmann Stig O. Jacobsen fra Angvik. Stig O. Jacobsen har sammen med sin kompanjong Erik Berg utviklet Berg-Jacobsen Gruppen til en omfattende virksomhet med betydelig engasjement innenfor dagligvare, eiendom og reiseliv.  Stig  Jacobsen er også styremedlem i Olav Thon Eiendomsselskap ASA og Amfi Eiendom ASA

Trondheim, 01. november 2005

SpareBank 1 Midt-Norge:
Eventuelle spørsmål rettes til :
adm.direktør Finn Haugan, telefon 900 41 002

Om oss

SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet og har 48 kontorer i 42 kommuner i tillegg til distribusjon gjennom 15 Bank i Butikk.  Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 700 ansatte og omfatter foruten bankvirksomheten, datterselskapene: SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, EiendomsMegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans ASA og Midt-Norge Regnskap AS.

Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Midt-Norge, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen.  Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen AS.

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside