TELUS ja Nokia sopivat seuraavan sukupolven IP -laajakaistaverkon toimituksesta Kanadaan

Nokia D500 -laajakaistaratkaisu mahdollistaa laajakaistapalveluiden nopean tuomisen markkinoille

TELUS, Kanadan toiseksi suurin tietoliikennepalveluiden toimittaja, ja Nokia sopivat Nokian laajakaistateknologian käytöstä Teluksen seuraavan sukupolven IP laajakaistaverkon rakentamisessa ja tukemisessa. TELUS on valinnut Nokian D500 IP DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) -monipalvelualustan ADSL2+ -tekniikalla, joka mahdollistaa monen megabitin kapasiteetin kaistanleveydelle ja laajemman peiton operaattorin palveluille, etenkin sen paljon odotetuille videopalveluille.

Nokia D500 on tehokas, skaalautuva ja joustava ratkaisu Teluksen kaltaisille operaattoreille, jotka haluavat tarjota suurta kaistanleveyttä vaativia palveluita massamarkkinoille.

Nokia D500 -rakenne tukee koti- ja yrityslaajakaistapalveluita joko paikalliskeskusasemilta tai etäasemilta käsin, käyttäen Nokian Rapid Deployment Access Cabinet (RDAC) -ratkaisua, joka auttaa Telusta vähentämään sijoitteluun liittyviä kustannuksia.

TELUS on Kanadan toiseksi suurin tietoliikenneyritys. Yrityksen liikevaihto oli 7,9 miljardia dollaria ja sillä on 4,7 miljoonaa verkkoliittymää ja 4,1 miljoonaa langatonta asiakasta. Lisätietoja www.telus.com.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks