Tähti Optikot siirtyvät Keswellille

Tähti Optikko on yksi johtavista valtakunnallisista optisen alan erikoisliikeketjuista. Siihen kuuluu 127 optisen alan vähittäisliikettä, joista 30 on ollut Kaukomarkkinat Oy:n suorassa omistuksessa ja 97 liikettä on kauppiasvetoisia.

Tähti Optikko perustettiin vuonna 1998. Sen liikevaihto oli viime vuonna 37 miljoonaa euroa ja markkinaosuus noin 16 %. Ketju toimii Suomessa ja on täysin suomalaisten omistama. Se työllistää liikkeissä, tuotesuunnittelussa, linssituotannossa ja maahantuonnissa noin 350 henkilöä.

Tähti Optikko -liikkeet myyvät arvostettuja merkkituotteita, mm. Silhouette, Rodenstock, Sand, Burberry, Redgreen, Adidas, Swarovski ja Seiko. Tähti Optikko on myös osakkaana pohjoismaisessa yhteistyöketjussa, Nordic Optical Partners, joka toimii tärkeänä yhteisenä hankintakanavana yli 300 pohjoismaiselle optikkoliikkeelle.

Keswell Oy on erikoistunut kotimaan käyttötavarakauppaan. Keswellin suurin tytäryhtiö on Anttila Oy, joka toimii neljällä konseptilla: Anttila-tavaratalot, Kodin Ykkönen, Anttila postimyynti ja netanttila.com. Muita Keswellin kauppakonsepteja ovat Asko, Sotka, Intersport, Kesport, Musta Pörssi, Andiamo, K-kenkä, Kenkäexpertti ja Academica. Suomen ulkopuolella Keswellillä on toimintaa Ruotsissa, Virossa ja Latviassa. Keswellin liikevaihto vuonna 2004 oli 793 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 9,2% edellisvuoteen verrattuna. Henkilökunnan määrä on noin 4 100.

Lisätietoja:
Keswell Oy, toimitusjohtaja Matti Laamanen, puh. 01053 39100