Trygt Samfunn deler ut 100.000 kroner til MOT

Pengene fra Trygt Samfunn skal MOT bruke til prosjektet "Politistudenter med MOT". Fra 1999 til 2004 har MOT skolert 20 politistudenter i MOT sitt skoleprogram. Prosjektet er gjennomført i Møre og Romsdal, med gode erfaringer og økt etterspørsel etter tilbudet fra politistudentene og deres veiledere. Derfor ønsker MOT å opprette et pilotprosjekt der tilbudet gjøres tilgjengelig for alle politistudentene.

Stiftelsen Trygt Samfunn vurderer MOT sin visjon om å skape varmere og tryggere oppvekstmiljø som meget sentralt i det kriminalitetsforebyggende arbeid.

MOT:
*  Er en ideell, landsomfattende stiftelse.
*  Skaper varmere og tryggere oppvekstmiljø.
*  Styrker menneskers mot til å ta vare på seg selv og hverandre.

MOT sine kjerneverdier og grunnprinsipper er:
*  MOT til å si nei
*  MOT til å leve
*  MOT til å bry seg

Stiftelsen Trygt Samfunn er opprettet av SpareBank 1-bankene for å stimulere til nytenkning og handlekraft i det kriminalitetsforebyggende arbeidet i Norge. Trygt Samfunn ble opprettet etter NOKAS-ranet, og arbeider i nært samråd med bl.a. Justisdepartementet og Barne- og Familiedepartementet.

SpareBank 1-bankene og samarbeidspartnerne ønsker gjennom Trygt Samfunn å:
*  arbeide aktivt med egne forebyggende sikkerhetstiltak
*  engasjere seg i nasjonalt kriminalitetsforebyggende arbeid
*  koordinere landsdekkende initiativ i bankene
*  initiere et samarbeid med offentlige myndigheter, næringsliv, organisasjoner og enkeltpersoner for å forebygge kriminalitet

SpareBank 1-bankene har lagt inn 6 millioner kroner i fondet, som vil bli brukt til å støtte utvalgte prosjekter og tiltak som innebærer en ny giv i kampen mot kriminalitet.

Trondheim, 15. november 2005

Eventuelle spørsmål rettes til :

Stiftelsen MOT:
Daglig leder Pål Strøm, tlf. 908 70 883

SpareBank 1 Midt-Norge:
Sikkerhetssjef Svein Rosvik, tlf. 905 41 646

Om oss

SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet, og er lokalisert på 71 steder i regionens kommuner. Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Midt-Norge, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen. Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.
Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 800 ansatte og omfatter også datterselskapene SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, Eiendomsmegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans AS og Midt-Norge Regnskap AS.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen AS.

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside

Bildet fra venstre: adm.direktør Finn Haugan, daglig leder MOT Pål Strøm, rådgiver MOT Maria Vetleseter Bøe, sikkerhetssjef Svein Rosvik