Huhtamäen uudet PolarDuo-ateriavuoat tuovat kolminkertaiset edut

Huhtamäen PolarDuo-ateriapakkausvalikoima laajeni edelleen saksalaisen valmisruokia tuottavan Klaus GmbHn lanseeratessa uuden pakasteateriasarjan Huhtamäen käytännöllisessä ja houkuttelevassa vuoassa saksalaiselle ALDI-Südille.

Uusi PolarDuo 700-2 PET-pinnoitettu kartonkivuoka on 260x185x400 mm kooltaan ja se jakautuu kahteen yhtä suureen lokeroon. Lokeroiden välissä oleva alue mahdollistaa molempien lokeroiden täydellisen sulkemisen kalvolla niin, että asiakas voi halutessaan leikata ateriavuoan kahtia ja lämmittää siitä vain toisen osan.

PolarDuo tarjoaa myös tehokkaasti tilaa brändimainonnalle, sillä sen kaikki sivut sekä pohja tarjoavat painolaadultaan ja -kelvollisuudeltaan erinomaisen pohjan sekä kuville että tekstille. Erillisiä koteloita, etikettejä tai pahvikartonkeja ei enää tarvita, sillä painatukset voi tehdä suoraan kartonkipintaiseen vuokaan. Myös PolarDuon kansi tarjoaa ainutlaatuiset paino-ominaisuudet. Näin säästyy pakkauskustannuksia.

Kantena toimii saumattava PET-kalvo, joka kestää kypsennyksen mikroaaltouunissa ja tavallisessa uunissa. Aterian lämmittäminen nopeutuu sillä kalvoa ei tarvitse poistaa tai reiittää lämmityksen ajaksi. Kalvo pitää paineen vuoan sisällä, jolloin ateria lämpenee nopeammin.

Uuden entistä syvemmän PolarDuo 700-2 vuoan kehitystyö oli haasteellista. Huhtamäen Suomen tuotekehitystiimin kehitti tavan tehdä vuoasta entistä syvempi ja vasta lanseerattu vuoka onkin peräti 40 mm syvä. Jotta näin syvä kartonkivuoka on riittävän tukeva toimiakseen moitteettomasti läpi kuljetusketjun, uudessa tuotteessa on käytetty ennen vain muovivuokiin soveltuvaa tekniikkaa, jossa vuoan ulkoreuna käännetään alaviistoon.

"Uskomme että laajennettu PolarDuo-ateriapakkausvalikoima tuo asiakkaillemme paljon uusia mahdollisuuksia sekä uusien tuotteiden lanseerauksessa että valikoiman laajennuksessa", sanoo Saksan tuoretuotteiden myynti- ja markkinointipäällikkö Kristian Blomqvist.

Huhtamäki-konserni on johtava kuluttajapakkausten valmistaja, jonka liikevaihto oli yli 2 miljardia euroa vuonna 2004. Kuluttajatuote- ja tarjoilupakkausmarkkinoita palvelee yli 15.000 työntekijää noin 70 tehtaassa ja myyntiyksikössä yli 30 maassa. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj on noteerattu Helsingin Pörssissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa. Lisätietoja osoitteessa www.huhtamaki.com.