Amer Sports OYJ:N yhtiökokouskutsu

Amer Sports Oyj:n osakkeenomistajat kutsutaan varsinaiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään keskiviikkona 15.3.2006 kello 14.00 alkaen Amer Sports Oyj:n pääkonttorissa, Mäkelänkatu 91, Helsinki.

Kokouksessa käsitellään:

1. Yhtiöjärjestyksen 10 §:n mukaan varsinaiselle yhtiökokoukselle kuuluvat asiat

2. Hallituksen kokoonpano

Hallituksen nimitysvaliokunta ehdottaa yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistettaisiin kuusi (6), ja että hallituksen jäseninä jatkaisivat Ilkka Brotherus, Felix Björklund, Tuomo Lähdesmäki, Timo Maasilta, Anssi Vanjoki ja Roger Talermo (toimitusjohtaja). Valittavan hallituksen toimikausi päättyy vuoden 2007 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

3. Tilintarkastaja

Yhtiöjärjestyksen 10 §:n mukaan varsinainen yhtiökokous valitsee yhden tilintarkastajan, jonka on oltava Keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastusyhteisö. Tilintarkastajan toimikausi on yksi tilikausi. Hallituksen tarkastusvaliokunta ehdottaa yhtiökokoukselle, että yhtiön tilintarkastajaksi valitaan KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy, päävastuullisena tilintarkastajanaan Göran Lindell, KHT.

ASIAKIRJOJEN NÄHTÄVILLÄPITO

Jäljennökset tilinpäätöstä koskevista asiakirjoista sekä hallituksen ehdotukset liitteineen ovat osakkeenomistajien nähtävillä 8.3.2006 alkaen Amer Sports Oyj:n pääkonttorissa. Osakkeenomistajille lähetetään pyynnöstä jäljennökset näistä asiakirjoista.

OSALLISTUMISOIKEUS

Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka 3.3.2006 on merkittynä osakkeenomistajaksi Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään yhtiön omistajaluetteloon.

ILMOITTAUTUMINEN

Osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, tulee ilmoittaa osallistumisestaan viimeistään 13.3.2006 ennen kello 16.00 joko kirjallisesti osoitteella Amer Sports Oyj, Osakerekisteri, PL 130, 00601 Helsinki tai puhelimitse numeroon (09) 7257 8261 (Mirja Vatanen) tai sähköpostitse osoitteella mirja.vatanen@amersports.com. Ilmoittautumisen on oltava perillä ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Mahdolliset valtakirjat pyydetään toimittamaan ennakkoilmoittautumisen yhteydessä.

OSINGONJAKO

Hallituksen ehdotuksen mukainen osinko 31.12.2005 päättyneeltä tilikaudelta on 0,50 euroa osakkeelta. Oikeus osinkoon on vain sillä, joka osingonjaon täsmäytyspäivänä 20.3.2006 on merkittynä Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään yhtiön omistajaluetteloon. Osingonmaksupäivä on 27.3.2006.

Amer Sports Oyj:n yhtiökokouskutsu