Jaakko Pöyry Groupille 7,3 miljoonan euron voimalaitossuunnittelusopimus Italiassa

Electrowatt-Ekono SPE Srl, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut sveitsiläiseen EGL Groupiin kuuluvan Rizziconi Energian kanssa sopimuksen toimimisesta omistajan edustajana voimalaitoshankkeen toteutuksessa. Sopimuksen arvo on 7,3 miljoonaa euroa ja palvelut on määrä toimittaa vuoden 2008 loppuun mennessä.

Sopimus käsittää projektinjohto- ja suunnittelupalveluja EGL:n 800 MW:n kombivoimalaitoshankkeessa Rizziconissa, Calabriassa Etelä-Italiassa. Electrowatt-Ekono SPE Srl toimittaa parhaillaan vastaavia palveluja myös toiseen EGL:n 800 MW:n kombivoimalaitoshankkeeseen Campaniassa, Italiassa.

Elektrizitäts-Gesellschaft Laufenburg AG (EGL) on Italian johtavia energiayhtiöitä ja merkittävä toimija Euroopan energiakaupassa.

Electrowatt-Ekono SPE Srl on Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmän viimeisin yritysosto ja vastaa sen toiminnasta Italiassa.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2005 oli 160 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 23 maassa ja se työllistää 1500 asiantuntijaa maailmanlaajui­sesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen