Yhtiökokouskutsu

Kokouksessa käsitellään seuraavat yhtiöjärjestyksen 12 §:n mukaan varsinaiselle yhtiökokoukselle kuuluvat asiat

1. Tilinpäätöksen ja tilintarkastuskertomuksen esittäminen sekä tilinpäätöksen vahvistaminen

2. Voiton käyttäminen ja osingonjako
Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että vuodelta 2005 vahvistetun taseen perusteella maksetaan osinkona 1,10 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on 30.3.2006 merkittynä Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Hallitus ehdottaa, että osingon maksupäivä on 6.4.2006.

3. Vastuuvapauden myöntäminen hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle

4. Hallituksen jäsenten ja tilintarkastajien palkkiot ja kulujen korvausperusteet
Hallitus ehdottaa, että yhtiökokouksen valitsemalle tilintarkastajalle maksettaisiin palkkio laskun mukaan.

5. Hallituksen jäsenten lukumäärä ja valinta
Osakkeenomistajat, jotka edustavat yhteensä yli 10 % Kesko Oyj:n osakkeiden tuottamasta äänimäärästä, ovat ilmoittaneet yhtiölle tulevansa ehdottamaan varsinaisessa yhtiökokouksessa, että hallituksen jäsenmääräksi päätettäisiin seitsemän (7) ja että hallituksen jäseniksi valittaisiin nykyiset jäsenet talousneuvos, kauppias Pentti Kalliala, varatoimitusjohtaja Maarit Näkyvä, diplomikauppias Kari Salminen, vuorineuvos Keijo Suila ja kauppaneuvos, diplomikauppias Heikki Takamäki sekä uusina jäseninä vuorineuvos Ilpo Kokkila ja vuorineuvos Seppo Paatelainen, jotka ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

6. Tilintarkastajien lukumäärä ja valinta
Hallituksen tarkastusvaliokunta on valmistellut tilintarkastajan valintaa kilpailuttamalla tilintarkastuksen. Hallitus ehdottaa, että yhtiölle valitaan yksi varsinainen tilintarkastaja ja että varsinaiseksi tilintarkastajaksi valitaan suostumuksensa mukaisesti Keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

Tilinpäätösasiakirjat
Tilinpäätösasiakirjat ovat osakkeenomistajien nähtävinä 3.3.2006 alkaen yhtiön päätoimitalossa osoitteessa Satamakatu 3, Helsinki, ja niistä lähetetään jäljennökset osakkeenomistajalle, joka sitä pyytää. Ne ovat myös saatavilla yhtiökokouksessa.

Osallistumisoikeus ja oikeus käyttää äänioikeutta yhtiökokouksessa
Oikeus osallistua yhtiökokoukseen ja käyttää siellä äänioikeutta on osakkeenomistajalla, joka on
- merkitty osakkeenomistajaksi Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon perjantaina 17.3.2006, ja
- ilmoittautunut yhtiökokoukseen viimeistään maanantaina 20.3.2006 kello 16.00 mennessä.

Rekisteröityminen osakasluetteloon
Osakkeenomistaja, jonka nimissä osakkeet ovat, on automaattisesti merkitty yhtiön osakasluetteloon. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja voidaan merkitä 17.3.2006 tilapäisesti yhtiön osakasluetteloon yhtiökokoukseen osallistumista varten. Pyyntö merkinnän tekemisestä tulee tehdä hallintarekisteröinnin hoitajalle.

Ilmoittautuminen yhtiökokoukseen
Osakkeenomistaja voi ilmoittautua 20.3.2006 kello 16.00 mennessä yhtiökokoukseen joko
- postitse osoitteella Kesko Oyj/Lakiasiat, Satamakatu 3, 00016 Kesko,
- puhelimitse numeroon 01053 23211,
- faksilla numeroon 01053 23421,
- sähköpostitse osoitteeseen taina.hohtari@kesko.fi, tai
- Internet-sivujen kautta osoitteessa http://www.kesko.fi/sijoittajat noudattaen siellä annettuja ohjeita.

Ilmoittautumisen on oltava perillä ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Osakkeenomistajaa pyydetään ilmoittamaan nimensä lisäksi henkilö- tai Y-tunnuksensa.

Valtakirjat
Valtakirja, jonka nojalla valtuutettu käyttää osakkeenomistajan äänivaltaa yhtiökokouksessa, pyydetään toimittamaan ilmoittautumisajan loppuun 20.3.2006 kello 16.00 mennessä edellisessä kohdassa mainittuun postiosoitteeseen.

Helsingissä helmikuun 7. päivänä 2006

KESKO OYJ:N HALLITUS

Lisätietoja antaa lakiasiainjohtaja Anne Leppälä-Nilsson, puh. 01053 22347. Lisätietoja edellä mainituista hallitukseen ehdotettavaksi ilmoitetuista henkilöistä saa Keskon Internet-kotisivuilta http://www.kesko.fi/sijoittajat.

Kesko Oyj

Harri Utoslahti