KIT - Strategisk ordre fra Kongsberg Automotive

Gjennom sitt datterselskap, Kitron Microelectronics AS, har Kitron inngått langsiktige avtaler om å utvide samarbeidet med det svenske selskapet Kongsberg Automotive AB i Mullsjö, et datterselskap av Kongsberg Automotive Holding ASA. Avtalene inkluderer industrialisering og produksjon av elektroniske moduler for gear-systemer med en beregnet verdi på NOK 25 millioner over 5 år.

• "Dette er viktige strategiske avtaler som vil utvide våre automotive-aktiviteter. Vi er stolte av å oppnå en slik stilling hos Kongsberg Automotive og ser frem til å fortsette utviklingen av samarbeidet til nytte for begge selskapene", sier Leif Tore Smedås, administrerende direktør for Kitron Microelectronics AS.

Samarbeidet mellom Kongsberg Automotive AB og Kitron Microelectronics AS inkluderer også andre produkter som Kitron Microelectronics AS produserer for Kongsberg Automotive AB. De nye avtalene vil doble den årlige produksjonsverdien av produkter til Kongsberg Automotive AB.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Leif Tore Smedås, Adm. direktør, Kitron Microelectronics, +47 952 19 685
Morten Jurs, Finansdirektør, Kitron ASA, +47 991 67 922