Telenors kjøp av Glocalnet AB godkjent av konkurransemyndighetene

"Godkjennelsen fra svenske myndigheter var som forventet, men vi er glade for at det nå er formelt i orden," sier Morten Karlsen Sørby, konserndirektør og leder for Telenor i Norden.
"Glocalnet er et spennende selskap med en veldig tydelig utfordrerposisjon i markedet og vi ser frem til å videreføre suksessen som en del av vår sterke posisjon i Sverige."

Glocalnet utvikler og selger et bredt spekter av telekommunikasjonstjenester, herunder fast- og mobiltelefoni, men det er som en av Sveriges raskest voksende bredbåndsleverandører selskapet har gjort seg særskilt bemerket. Selskapet hadde ved utgangen av 2005 104.000 bredbåndskunder og omsatte for SEK 1,09 milliarder.

"Veksten i det svenske bredbåndsmarkedet er sterk og gjennom kombinasjonen av våre tilbud fra Glocalnet og Bredbandsbolaget dekker vi behovene for bredbåndstjenester for alle de ulike segmentene, både i privat- og bedriftsmarkedet. Videre har vi styrket distribusjonen gjennom å ta bredbåndsproduktene inn i våre mobilbutikker, så nå skal det bli enda enklere for våre kunder å dekke sine telekommunikasjonsbehov," sier Morten Karlsen Sørby.

Mer om tilbudet på aksjene i Glocalnet
Telenor har nå en eierandel på 86% i Glocalnet, og gjennomfører i disse dager et pliktig offentlig bud på resterende aksjer i selskapet. Tilbudsperioden løper frem til den 23. mars 2006.

"Som forventet gir aksjonærene fortløpende sin tilslutning til det offentlige budet," avslutter Morten Karlsen Sørby.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Pål Kvalheim, Kommunikasjonsdirektør Telenor i Norden, tlf: 970 44 970, E-post: pal.kvalheim@telenor.com