Pöyryltä 12,6 miljoonan euron palvelut metrojärjestelmähankkeeseen Venezuelassa

Pöyryn Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä on sopinut venezuelalaisen C.A. Metro de Valencian kanssa jatkopalveluiden toimittamisesta Valencian kaupungin metrolinjan nro 1 toteutushankkeeseen. Toimeksiannon arvo on 12,6 miljoonaa euroa. Palvelut on määrä toimittaa vuoden 2007 loppuun mennessä.

Nyt toimitettavat palvelut liittyvät rakentamissuunnitelmien tarkastukseen, työmaa- ja laadunvalvontaan, sähkömekaanisten toimitusten ja asennusten valvontaan sekä projektinjohtoon. Lisäksi Pöyry toimittaa metron liiketaloudelliseen hallintoon ja käyttöön liittyviä konsultointipalveluja. Pöyry on toiminut asiakkaan edustajana vuodesta 1997. Projektiin liittyvien sopimusten tähänastinen arvo on noin 22 miljoonaa euroa.

Valencian uuden metron ensimmäinen vaihe käsittää 6,5 km:n pituisen kaksiraiteisen maanalaisen linjan kaupungin tärkeimmällä pohjois-etelä -akselilla. Metron kuljetuskapasiteetti on alussa 10 000 matkustajaa tunnissa kumpaankin suuntaan neljän minuutin vuoroväleillä. Maanalaisen kaupallinen käyttöönotto tapahtuu arviolta 31.5.2007.

Pöyry on toteuttanut useita merkittäviä liikenneprojekteja Latinalaisessa Amerikassa. Projekteja on toteutettu Argentiinassa, Brasiliassa, Chilessä, Costa Ricassa, Kolumbiassa, Meksikossa, Perussa ja Venezuelassa.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn vuotuinen liikevaihto on noin 600 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 6000 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen