Sponda ostaa logistiikkakiinteistöjä 16,4 milj. eurolla

Kiinteistösijoitusyhtiö Sponda Oyj ostaa neljä logistiikkakiinteistöä ajoneuvo- ja työkonekaluston palveluyritys Raskone Oy:ltä 16,4 milj. eurolla. Kiinteistöt sijaitsevat Vantaalla osoitteessa Toinen Savu 8(vuokrattava pinta-ala noin 5 500 m²), Oulussa Moreenikuja 2:ssa (6 400 m² ja rakennusoikeutta 15 000 m²), Kuusankoskella Savontalontie 8:ssa (7 500 m²) ja Mikkelissä Insinöörintiellä (1 500 m²). Kaikki kohteet ovat täysin vuokratut ja vuokrasopimusten keskimääräinen kesto on 10 vuotta. Lisäksi kauppaan kuuluu Vantaalla sijaitseva tontti, jolla on rakennusoikeutta noin 15 000 m².

Sponda Oyj

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Kari Inkinen, Sponda Oyj, puh. 09-6805 8202, GSM 0400 402 653.
Liiketoimintajohtaja Pasi Viitaniemi, Sponda Oyj, puh. 09-6805 8416, GSM 040-705 3716.

Sponda Oyj on pääkaupunkiseudun toimitilakiinteistöihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö, jonka osakkeet noteerataan Helsingin Pörssissä. Spondan toiminta-ajatuksena on omistaa ja kehittää toimisto-, liike- ja logistiikkakiinteistöjä toimintaympäristöiksi, jotka luovat edellytykset asiakkaiden menestykselle. Spondan kiinteistöpääoman markkina-arvo on noin 1,34 mrd euroa ja vuokrattava pinta-ala 860 000 m2.