Net Insight erhåller ny order från Nozema Services

31 Augusti, 2006

Stockholm - Nozema Services, ägt av KPN, har lagt ytterligare en order för leverans av Net Insights Nimbra plattform under detta kvartal. Utrustningen kommer att användas i det holländska DVB-T nätet som en utökning av core-nätet för att tillhandahålla en nationell media kontributions-tjänst för en ny slutkund.

Ordern från Nozema Services kom via Net Insights partner Alphatron i Nederländerna. Denna ytterligare utökning av Nimbra plattformen i det Holländska DVB-T nätet fortsätter att bevisa sin kostnadseffektivitet då man adderar nya media tjänster. Net Insights medialösning kombinerar realtidskritisk DVB-T distribution med kontributions-tjänster i realtid.

"Denna viktiga order bekräftar ytterligare att Net Insight levererar de mest effektiva och tillförlitliga transportlösningarna på marknaden", säger Fredrik Trägårdh, VD för Net Insight.

Net Insight utvecklar nätverksutrustning för video, tal och data som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) med maximalt nätutnyttjande för att tillhandahålla nätverk som effektivt och ekonomiskt kan leverera avancerade videotjänster såsom HDTV, Video-on-Demand och digital-TV kombinerat med Internet- och taltrafik. Vår plattform Nimbra gör det möjligt för våra kunder att lansera nya intäktsgenererande TV- och videorelaterade tjänster för TV-bolag, kabel-TV-bolag och triple play-operatörer till väsentligt lägre investerings- och driftskostnader. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Trägårdh, VD, Net Insight AB
Tel:  08-685 04 00