Net Insight erhåller tilläggsorder från Broadcast Service Danmark

28 september 2006

Stockholm - Net Insight har erhållit ytterligare tilläggsorder från Broadcast Service Danmark. Beställningarna avser utrustning för fortsatt utbyggnad av det danska marksända digitala TV och kontribuionsnätet. Utrustningen levereras under september 2006.

Transportnätet är baserat på Net Insights Nimbra-plattform och invigdes den 31 mars i år. Net Insights Nimbra-plattform används för att överföra TV-signaler från och mellan nationella och regionala TV-bolag via optisk fiber och mikrovågslänkar till sändarmasterna som är placerade runt om i Danmark. Net Insights Nimbra-plattform transporterar alla kombinationer av tal, video och data med högsta möjliga kvalitet och utnyttjande av nätkapaciteten.

Broadcast Service Danmark (BSD) är ansvarigt för den analoga och digitala TV- och radiodistributionen i Danmark. BSD är ett helägt dotterbolag till de två danska publika radio- och TV-bolagen DR och TV 2/DANMARK.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD, Net Insight AB.

Om Net Insight
Net Insight utvecklar nätverksutrustning för video, tal och data som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) med maximalt nätutnyttjande för att tillhandahålla nätverk som effektivt och ekonomiskt kan leverera avancerade videotjänster såsom HDTV, Video-on-Demand och digital-TV kombinerat med Internet- och taltrafik. Vår plattform Nimbra gör det möjligt för våra kunder att lansera nya intäktsgenererande TV- och videorelaterade tjänster för TV-bolag, kabel-TV-bolag och triple play-operatörer till väsentligt lägre investerings- och driftskostnader. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net