Net Insight erhåller nya order från en stor nordamerikansk mediaoperatör

September 29, 2006

Stockholm - Net Insight har erhållit ytterligare order på utrustning från en stor nordamerikansk medieoperatör för leverans i september i år.
Utrustningen kommer att användas i den fortsatta utbyggnaden av kundens medienät i USA där Net Insights Nimbra-plattform redan utgör basen.

Net Insights Nimbra-plattform transporterar alla kombinationer av tal, video och data med högsta möjliga kvalitet och maximalt utnyttjande av nätkapaciteten.

"Att vår Nimbra-plattform uppfyller de höga krav som våra kunder ställer på  kapacitetsutnyttjande, skalbarhet och flexibilitet ser vi nu åter igen bevis på i och med dessa tilläggsbeställningar" säger Fredrik Trägårdh, VD hos Net Insight.

För ytterligare information:
Fredrik Trägårdh, VD, Net Insight AB

Om Net Insight
Net Insight utvecklar nätverksutrustning för video, tal och data som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) med maximalt nätutnyttjande för att tillhandahålla nätverk som effektivt och ekonomiskt kan leverera avancerade videotjänster såsom HDTV, Video-on-Demand och digital-TV kombinerat med Internet- och taltrafik. Vår plattform Nimbra gör det möjligt för våra kunder att lansera nya intäktsgenererande TV- och videorelaterade tjänster för TV-bolag, kabel-TV-bolag och triple play-operatörer till väsentligt lägre investerings- och driftskostnader. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net