PÖYRYLLE 1,6 MILJOONAN EURON MÄNTYÖLJYLAITOSSOPIMUS RUOTSISSA

Pöyryn Energia-liiketoimintaryhmä on solminut Holmen Groupiin kuuluvan Iggesund Paperboard AB:n kanssa sopimuksen mäntyöljylaitoksen suunnittelu-, hankinta- ja rakennuttamispalveluista. Sopimuksen arvo on 1,6 miljoonaa euroa ja palveluiden toimitusaika 11 kuukautta.

Toimeksianto käsittää 4,2 t/h raakamäntyöljyä tuottavan laitoksen apujärjestelmineen. Laitos perustuu Pöyry Energy Oy:n omistamaan HDS® (Hydro Dynamic Separation) -teknologiaan. Vastaavia laitteistoja on asennettu jo 18:aan nykyaikaiseen sellutehtaaseen Euroopassa, Kanadassa ja Kiinassa. Laitokselle on ominaista korkea saanto, hyvä käyttövarmuus ja alhaiset kunnossapitokustannukset ja se tuottaa korkealaatuista raakamäntyöljyä.

Holmen Groupiin kuuluva Iggesund Paperboard on Euroopan johtava pakkaus- ja graafisen teollisuuden käyttämän korkealaatuisen ensiökuitukartongin valmistaja. Ruotsalainen Iggesunds Bruk on maailman nykyaikaisimpia, täysin integroituja sellu- ja kartonkitehtaita. Tehtaan palveluksessa on 900 henkilöä ja se tuottaa 300 000 t/a Invercote-kartonkia.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn vuotuinen liikevaihto on noin 600 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 6000 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Satu Perälampi
sijoittajasuhdepäällikkö

Lisätietoja antavat:
Ari Asikainen, President Business Area Power and Heat, Energia-liiketoimintaryhmä
Jorma Kotakorpi, Vice President, EPC Projects, Pöyry Energy Oy
puh. (09) 4691 557