MPO kiest voor Stora Enso DBS Discbox Slider

Fax +358 2046 24716

11 oktober 2006

MPO kiest voor Stora Enso DBS Discbox Slider

MPO,  een vooraanstaande onderneming en een pionier op het gebied van 'pre-recorded media', heeft ervoor gekozen de Stora Enso DBS Discbox Slider toe te voegen aan zijn assortiment. MPO gaat DBS DVD en DBS CD doosjes produceren in Averton, Frankrijk en maakt daarbij gebruik van geautomatiseerde state-of-the-art verpakkingsmachines die worden geleverd door Stora Enso.

Met zijn 1.300 werknemers en vier productielocaties in Europa en Azië heeft de MPO Groep een productiecapaciteit van 375 miljoen CD's en 225 miljoen DVD's per jaar. De onderneming kan in eigen huis drukwerk en verpakkingen verzorgen. Dat geldt nu ook voor de unieke DBS Discbox Slider oplossing, geleverd door Stora Enso. 'Het feit dat wij als eerste 'pre-recorded media' onderneming met dit innovatieve, op karton gebaseerde DBS DVD doosje op de markt komen, draagt er toe bij dat MPO zijn rol als marktleider in deze industrie kan behouden,' zegt Alban Pingeot, Development Director van MPO.

Een uitstekende oplossing met karton

De DBS Discbox Slider doosjes zijn vervaardigd van een hoge kwaliteit karton van Stora Enso. De 'product family' biedt drie verschillende mogelijkheden om CD's en DVD's te verpakken. De DBS CD doos kan één of twee schijven en een boekje bevatten. De DBS DVD doos kan één tot drie schijven èn een 5 millimeter dik boekje bevatten. En in de 'DVD Slim' versie past één schijf en een boekje.

'DBS is een nieuw verpakkingsconcept dat de klanten van MPO, voornamelijk uitgevers van Home Entertainment, in staat stelt een nieuwe reeks producten op een ander prijsniveau te positioneren. Wij menen dat de gehele Home Entertainment business, dat wil zeggen die actief is in  muziek, spellen en video, belangstelling heeft voor deze verpakking. Het voordeel van de DBS is dat hij, in tegenstelling tot zijn belangrijkste rivalen, volledig vervaardigd is van karton. Hij is beter geschikt voor creatieve oplossingen en ziet er aantrekkelijk en origineel uit,' zegt Pingeot.

Alle typen DBS vanuit één locatie

De geautomatiseerde DBS verpakkingsmachines zijn geschikt om hoge aantallen doelmatig te produceren. Het produceren en vullen van DBS DVD doosjes geschiedt kosteneffectief, gemakkelijk en zonder zorgen op concurrerende snelheid met het volledig nieuwe, volautomatische DBS FF-80 systeem. De DBS CD doosjes worden gemaakt op de DBS Pac Master, een volautomatisch systeem voor het in elkaar zetten en vullen van het DBS CD doosjes.

Om alle typen DBS doosjes te kunnen produceren zijn op de MPO locatie in Averton zowel de DBS FF-80 en de Pac Master in gebruik genomen. Stora Enso Media Solutions voorziet in de fulfilmentservice en marketing van de DBS.

Voor meer informatie:

Stora Enso Packaging Boards
Consumer Boards
Media Solutions
Osmo Jahkola, Director
Duwijckstraat 17
B-2500 Lier
BELGIUM
Tel. + 32 3 443 15 60
Fax + 32 3 443 15 65
E-mail osmo.jahkola@storaenso.com

Link naar de tekst in .pdf format: