ASPON SYSTEMS-LIIKETOIMINTARYHMÄN TOIMENPIDEOHJELMA

ASPO Oyj          PÖRSSITIEDOTE            24.10.2006 klo 14.00

Aspon Systems-liiketoimintaryhmä on saanut päätökseen elokuussa aloitettuun toimenpideohjelmaan liittyvät yhteistoimintaneuvottelut. Autotank-konsernin toimintaa virtaviivaistetaan toimintoja lopettamalla ja fuusioimalla. Ohjelman seurauksena Autotank-konsernin pohjoismaisista organisaatioista karsitaan noin 20 henkilötyövuotta.

Toimenpiteiden tulosvaikutuksen arvioidaan olevan 1,5 miljoonaa euroa vuoden 2007 alusta alkaen. Ohjelman kertaluonteiset kulut, noin 0,7 milj. euroa, on kirjattu kolmannelle vuosineljännekselle.

Aspon Systems-liiketoiminnan muodostaa Oy Autotank Ab tytäryhtiöineen. Autotank on Pohjoismaiden johtava huoltamoiden kunnossapitopalveluja ja jakeluautomaatiojärjestelmiä tarjoava yritys. Sillä on tytäryhtiöt Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa sekä yhteisyritys Venäjällä.

Aspo Oyj

Gustav Nyberg

Lisätietoja:
Gustav Nyberg, 09 - 7595 255, 040 503 6420

JAKELU:
Helsingin Pörssi
Keskeiset tiedotusvälineet

Aspo-konserni keskittyy teollisuuden logistiikkapalveluihin. Se palvelee energia-alan ja prosessiteollisuuden yrityksiä liiketoiminta-alueilla, jotka edellyttävät vahvaa erityisasiantuntemusta ja logistista osaamista. Aspon liikevaihto vuonna 2005 oli 204,9 milj. euroa. Siitä noin 36 % muodostui Aspo Chemicalsin liikevaihdosta, noin 39 % Aspo Shippingin liikevaihdosta ja noin 25 % Aspo Systemsin liikevaihdosta.