Metso toimittaa maailman suurimman junavaunujen kippauslaitteiston Caofeidian satamaan Kiinaan

Metso Minerals toimittaa kaksi nelivaunuista junavaunujen kippauslinjaa China Communications Construction Group Ltd:lle Caofeidian satamaan Hebein provinssiin Kiinaan. Laitteet toimitetaan vuoden 2008 toisella neljänneksellä. Tilauksen arvo on noin 10 miljoonaa euroa.

Toimitukseen sisältyy kaksi kippauslinjaa, jotka tyhjentävät kerralla neljä peräkkäistä hiilivaunua, sekä vaunujen siirtolaitteistot. Tilaukseen sisältyy myös laitteiden suunnittelu sekä asennus- ja käynnistyspalvelut. Kullakin linjalla voidaan tyhjentää 112 junavaunua ja 8 640 tonnia hiiltä tunnissa, mikä tekee siitä kapasiteetiltaan maailman suurimman hiilivaunujen kippauslaitteiston. Caofeidian on myös maailman ensimmäinen satama, jossa käytetään nelivaunuisia kippauslaitteita.

Caofeidian satama on Pohjois-Kiinan tärkein teollisuuskeskus ja se sijaitsee 100 kilometriä kaakkoon Tangshanin kaupungista. Satama tukee hiilikuljetuksia Kiinan pohjoisosista maan eteläosien voimalaitoksiin. Kippauslaitteiston käynnistyttyä satamassa pystytään käsittelemään vuosittain 50 miljoonaa tonnia hiiltä.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2005 oli noin 4,2 miljardia euroa. Metson 22 000 työntekijää yli 50 maassa palvelevat asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla.
www.metso.com

Lisätietoja antavat (englanniksi):
David Hicken, johtaja, Mineraalienkäsittely-liiketoimintalinja, Metso Minerals (UK) Ltd.,
puh. + 44 117 978 6203
Steve Wang, myyntipäällikkö, Mineraalienkäsittely-liiketoimintalinja, Metso Minerals (Kiina), puh. +86 10 6566 6600