Nokia 6290 -puhelin tekee huipputeknologiasta helppokäyttöistä

Nokian ensimmäinen keskihintainen uusimpaan S60-alustaversioon pohjautuva 3G-älypuhelin

Nokia esitteli tänään Capital Market Days -tapahtumassa Amsterdamissa monipuolisen Nokia 6290 3G-älypuhelimen, joka perustuu maailman suosituimpaan käyttöliittymään, Symbian OS -käyttöjärjestelmän päälle rakennettuun S60-ohjelmistoalustaan. Nokia 6290 -puhelin on uuden ajan keskihintainen älypuhelin, jonka klassisen tyylikkäässä muotoilussa korostuu käyttömukavuus. Nokia 6290 -puhelimen toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä, ja sen arvioitu veroton myyntihinta on 325 euroa.

Nokia 6290 -älypuhelin on suunniteltu tasapainottamaan nykyajan kiireistä työtahtia ja elämänrytmiä. Monikäyttöisessä puhelimessa on lukuisia uusia ja käytännöllisiä ominaisuuksia, kuten monihälytykset ja pikanäppäimet, joilla saa vaivattomasti käyttöön puhelimen eri toimintoja, kuten interaktiivisen matkailusovelluksen. 3G-teknologian mahdollistama jatkuva yhteys, sähköpostipalvelut ja internet-yhteys tekevät Nokia 6290 -älypuhelimesta tehokkaan apuvälineen. Hakusovellus tuo sekä johtavat hakukoneet että paikalliset palvelut vain napin painalluksen päähän.

Nokia 6290 -älypuhelin helpottaa ajanhallintaa ja parantaa työn tuottavuutta. Laitteen muotoilussa korostuvat yksinkertainen tyylikkyys ja helppokäyttöisyys: ergonominen näppäimistö, pikanäppäimet ja helppokäyttöinen valikkorakenne tekevät uuden puhelimen käyttöönoton helpommaksi kuin koskaan aiemmin. Nokia 6290 -älypuhelimen ominaisuuksiin kuuluu myös asennusopastin, joka opastaa käyttäjiä sähköpostin ja multimediaviestien asetuksissa sekä operaattorikohtaisissa asetuksissa.

"Yksinkertaisuus tekee Nokia 6290 -älypuhelimesta älykkään", sanoo Mobile Phones -toimialaryhmän johtaja Kai Öistämö. "Helppokäyttöisyys ja miellyttävä muotoilu yhdistyvät 3G-teknologian ja S60-ohjelmistoalustan uusimman version tehoon ja suorituskykyyn. Nokia 6290 -älypuhelimen kaltaisille 3G-puhelinmalleille on tuotevalikoimassamme suuri kysyntä, sillä 3G-verkkojen käyttäjämäärän odotetaan kaksinkertaistuvan ensi vuoden aikana."

Nokia 6290 -älypuhelimen ominaisuuksia ovat:
- 2 megapikselin kamera, nelinkertainen digitaalinen zoom
- 2,2 tuuman QVGA-näyttö, joka toistaa jopa 16 miljoonaa väriä
- Monipuoliset sähköpostiominaisuudet, kuten PPT-, PDF-, Word- ja Excel-liitteiden tuki
- MP3-musiikkisoitin, jossa huippuluokan surround-stereoääni
- Kaksisuuntaiset videopuhelut

Nokia 6290 -malli on Nokian ensimmäinen keskihintainen älypuhelin, jossa on uusin S60-alustaversio, S60 3rd Edition Feature Pack 1. Lokakuussa pidetyssä Symbian Smartphone Show -tapahtumassa esitelty alustaversio sisältää lukuisia uudistuksia ja päivityksiä, joihin kuuluu esimerkiksi sekä internet-palveluja että mobiililaitteille suunniteltuja palveluja tukeva selain. Puhelimeen on myös saatavilla laaja valikoima lisäsovelluksia, jotka tekevät siitä monipuolisen ja kunkin käyttäjän tarpeisiin mukautuvan laitteen. Lisäsovellukset vaihtelevat peleistä viihteeseen ja työelämän sovelluksista navigointiohjelmiin.

Nokia 6290 -älypuhelimen puheaika on jopa 3,5 tuntia ja valmiusaika jopa 10 päivää.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia

www.nokia.fi
www.nokia.com

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 6290 -puhelimesta on saatavilla Nokian internet-sivuilla: www.nokia.com/press