Ahold bereikt overeenstemming met Carrefour over verkoop Poolse retailactiviteiten

Amsterdam, 4 december 2006 - Ahold heeft vandaag bekendgemaakt dat zij overeenstemming heeft bereikt met Carrefour over de verkoop van haar retailactiviteiten in Polen door de overdracht van haar aandelen in Ahold Polska Sp. z o.o. De transactiewaarde is EUR 375 miljoen en omvat een betaling in kasgeld en de aanvaarding van schulden. De uiteindelijke koopprijs is onderworpen aan de gebruikelijke prijsaanpassingen. De afronding van de transactie wordt in de eerste helft van 2007 verwacht en is afhankelijk van de vervulling van bepaalde voorwaarden, waaronder goedkeuring van de mededingingsautoriteiten.

Ahold exploiteert in Polen 179 supermarkten, verspreid over het gehele land, onder de naam Albert, 15 compacthypermarkten onder de naam Hypernova en vier benzinestations.

"Als onderdeel van onze strategische Retail Review hebben wij vorige maand bekendgemaakt dat wij onze Poolse retailactiviteiten zouden verkopen. Ik wil mijn dank uitspreken aan onze Poolse collega's voor hun grote inzet voor de klant en het winkelbedrijf op weg naar de afronding van deze transactie volgende jaar," aldus Anders Moberg, President en CEO van Ahold.

Ahold is sinds 1995 actief in Polen en heeft daar op dit moment ongeveer 10.000 mensen in dienst.

Ahold Press Office: 020 - 509 5343

Waarschuwing
Bepaalde uitspraken in dit persbericht zijn 'forward-looking statements' in de zin van het Amerikaanse effectenrecht. Deze uitspraken omvatten, maar zijn niet beperkt tot, uitspraken over Aholds voornemen om the verkoop van haar retailactiviteiten in Polen af te ronden, onderdelen van de transactie zijnde kasmiddelen en aanvaarde schulden, Aholds verwachting ten aanzien van de afronding en Aholds mogelijkheden om de transactie uit te voeren. Deze forward-looking statements zijn onderhevig aan risico's, onzekerheden en andere factoren waardoor werkelijke resultaten aanmerkelijk kunnen verschillen van de toekomstige resultaten welke tot uitdrukking zijn gebracht in de forward-looking statements. Belangrijke factoren waardoor werkelijke resultaten aanmerkelijk kunnen verschillen van de informatie in de forward-looking statements omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Aholds mogelijkheden om de verkoop af te ronden, de onmogelijkheid van Ahold of the koper tot, of vertragingen bij, het voldoen aan de voorwaarden voor afronding van de verkoop, het effect van algemene economische omstandigheden,  maatregelen van overheids-, justitiële en toezichthoudende instellingen en/of andere derden, alsmede andere factoren waarvan een aantal wordt toegelicht in de documenten die in naam van Ahold in openbare registers zijn neergelegd. Veel van deze factoren zijn voor Ahold niet beheersbaar of voorspelbaar. Gegeven deze onzekerheden, wordt lezers geadviseerd behoedzaam om te gaan met de forward-looking statements, die uitsluitend geacht worden te zijn gedaan per de datum van dit persbericht. Ahold neemt, tenzij daartoe gehouden ingevolge toepasselijk effectenrecht, geen verplichting op zich om enige gewijzigde forward-looking statement te publiceren naar aanleiding van gebeurtenissen of omstandigheden die zich voordoen na publicatie van dit persbericht. Buiten Nederland presenteert Koninklijke Ahold N.V. - dat is haar statutaire naam - zich onder de naam 'Royal Ahold' of kortweg 'Ahold'.

Desinvestering Polen