KINEPOLIS PRESENTEERT EERSTE BELGISCHE DIGITALE FILM IN JPEG 2000: "KONING VAN DE WERELD"

Vanaf morgen, woensdag 6 december, presenteren de Kinepoliscomplexen in Vlaanderen en Brussel de nieuwste Vlaamse film "Koning Van De Wereld" in het digitale JPEG 2000-formaat. Een filmprimeur voor België, aangezien 'Koning Van De Wereld' de allereerste Belgische en één van de eerste Europese bioscoopfilms is, die specifiek voor Kinepolis voorzien werd in dit digitale kwaliteitsformaat. Voor België en Europa een waar technologisch hoogstandje op niveau van beeld- en klankkwaliteit, resulterend uit een samenwerkingsverband tussen Kinepolis Group en Caviar, het produktiehuis van 'Koning Van De Wereld'.

JPEG 2000 is het formaat dat gespecifieerd wordt in de internationaal gerenommeerde DCI-initiatieven (Digital Cinema Initiatives), en dat vandaag door de 7 grootste Hollywood Studio's wordt opgelegd in het kader van de creatie en vertoning van digitale Hollywoodfilms. Via een digitale 2K-projector (DP100) en een JPEG-server kunnen de kwaliteitsbeelden van dit formaat in hoge resolutie op het grote scherm vertoond worden.
Trouw aan zijn missie een voortrekkersrol te spelen op vlak van innovatie en digitale cinema, sluiten Kinepolis Group zich als bioscoopgroep en Kinepolis Film Distribution (KFD) als filmverdeler zich volledig aan bij de aanbevelingen van DCI door de eigen verdeelde, digitale films enkel nog in JPEG 2000 aan te bieden.

Integraal persbericht