Pan Fish ASA - Navn og identitet til det nye selskapet besluttet

Navnet og identiteten til det nye selskapet er besluttet etter diskusjoner i styret og den nye ledelsen i Pan Fish ASA. Elementer fra alle de tre selskapene er benyttet i den nye identiteten.

Navnet på det nye selskapet vil være Marine Harvest, sammen med en fornyet Pan Fish-logo. Kombinasjonen gir en god beskrivelse av selskapets virksomhet, og indikerer samtidig selskapets globale ambisjoner.

Det er videre besluttet å bruke slagordet fra Fjord Seafood, "Excellence in seafood", som beskriver en viktig del av den videre sjømatvisjonen til selskapet.

• Vi mener denne beslutningen bringer videre sentrale aspekter fra hvert av de tre selskapene. Den kombinerer nye og kjente aspekter for alle, og skaper en unik og klar identitet i markedet. Den gir videre en klar indikasjon på selskapets globale engasjement i sjømatnæringen og våre ambisjoner om å delta i den videre restruktureringen, sier konsernsjef Atle Eide.

• Verdiene og andre viktige elementer i selskapets identitet vil bli videre utviklet i begynnelsen av det nye året.

Implementeringen i 2007 er underlagt godkjennelse av det nye navnet fra ekstraordinær generalforsamling, som vil bli innkalt tidlig i 2007.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Konsernsjef Atle Eide, tel: +47 91 15 29 77
Finansdirektør Trine Sæther Romuld, tel: +47 99 16 36 32
Marine Harvest Group
(Pan Fish ASA)

Nedenfor er en foreløpig versjon av logoen for å vise hvordan den nye identiteten vil se ut. Logoen vil bli videre finjustert tidlig i 2007.

Pressemelding og foreløpig logo (PDF)