Net Insight anställer ny chef för Corporate Communications

Net Insight anställer ny chef för Corporate Communications4 januari, 2007 Stockholm - Mikael Wänelöf har utsetts till ny chef för Corporate Communications inom Net Insight. Han har lång och bred erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation från telekom- och IT-branschen och tillträder sin befattning hos Net Insight den 15 januari 2007. Mikael har tidigare arbetat på Bewator AB som International Marketing Manager och närmast hade han en position som Head of Business Development and Product Management. Mikael har också erfarenhet från ledande positioner inom marknadsföring och försäljning på Ericsson. Han har betydande erfarenhet och stort kunnande inom internationell marknadsföring, försäljning, affärsutveckling och produktledning. "Mikael har en gedigen internationell bakgrund inom marknadsföring och försäljning. Detta kommer att stärka vår externa kommunikation och vår marknadsföring", säger Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight. För ytterligare information:Fredrik Trägårdh, VD, Net Insight ABTel: 08-685 04 00E-post: fredrik.tragardh@netinsight.net Om Net InsightNet Insight utvecklar nätverksutrustning för video, tal och data som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) med maximalt nätutnyttjande för att tillhandahålla nätverk som effektivt och ekonomiskt kan leverera avancerade videotjänster såsom HDTV, Video-on-Demand och digital-TV kombinerat med Internet- och taltrafik. Vår plattform NimbraTM gör det möjligt för våra kunder att lansera nya intäktsgenererande TV- och videorelaterade tjänster för TV-bolag, kabel-TV-bolag och triple play-operatörer till väsentligt lägre investerings- och driftskostnader. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens lista Svenska aktier - Small Cap och har kontor i Sverige och USA.För mer information, se www.netinsight.netText version / Internet version / Print / Close