Tyylikäs Nokia N76 hoikentaa Nokia Nseries -tuotesarjan linjoja

Taitettava uutuus yhdistää muotoilua ja teknologiaa vallankumouksellisella tavalla

Nokia esitteli tänään Las Vegasissa Nokia Nseries -tuotesarjan uusimman tulokkaan, Nokia N76 -multimediatietokoneen, jonka ohut ja taittuva muotoilu vie sarjaa entistäkin sulavalinjaisempaan suuntaan. Ominaisuuksista ei kuitenkaan ole tingitty: Nokia N76 -multimedialaitteen vallankumouksellisessa muotoilussa tyyli ja teknologia yhdistyvät uudella tavalla. Laadun takaavat ensiluokkaiset materiaalit ja Nokia Nseries -sarjasta jo tutuksi tulleet maailmanluokan ominaisuudet ja elämykset.

"Emme halunneet tinkiä Nokia Nseries -sarjan keskeisistä ominaisuuksista ja käyttäjien elämyksistä, kun suunnittelimme uutta multimediatietokonetta", sanoo johtaja Pekka Pohjakallio Nokian Multimedia-toimialaryhmästä. "Nokia Nseries -laitteiden käyttäjät ovat teknologian edelläkävijöitä. Tätä silmällä pitäen halusimme tarjota älykkään ja viihdyttävän multimedialaitteen, joka on samalla helppokäyttöinen ja mahdollisimman sirokokoinen."

Nokia N76 -multimedialaite tarjoaakin täydellisen yhdistelmän tyyliä ja sisältöä. Käyttäjät voivat nauttia multimediaelämysten laajasta kirjosta ja tuottaa niitä myös itse: Nokia N76 -multimediatietokone tarjoaa musiikkia, videokuvaa, valokuvia ja verkkoyhteyksiä.

Musikaalisesti lahjakas multimedialaite
Musiikin ystävät arvostavat Nokia N76 -multimedialaitteen erillisiä musiikkinäppäimiä, jotka on sijoitettu laitteen kansiosaan.  Pikanäppäimet tekevät laitteen musiikkiominaisuuksien hallinnan helpoksi ja nopeaksi tilanteesta riippumatta. Musiikki on ulottuvillasi yhdellä kosketuksella, avaamatta taittuvaa muotoilua. Nokia N76 -multimedialaitteessa on tilaa jopa 1 500 musiikkikappaleelle*. Laitteessa on 3,5 mm:n standardiliitäntä kuulokkeille, ja se tukee suosittua Windows Media DRM -teknologiaa.

Tyylikkäästi sujuvaa selailua
Nokia N76 -multimedialaitteen 2,4 tuuman näyttö toistaa jopa 16 miljoonaa väriä. Internetin käyttö tuntuu tutulta, kun näytön kääntää vaakatasoon. Nokia Web Browser -selain Mini Map -sovelluksella tekee internetissä liikkumisesta nopeaa ja vaivatonta. Amazon, Flickr ja monet muut suositut internet-palvelut tarjoavat mahdollisuuden hakujen tekemiseen, ostoksilla käymiseen ja sisällön jakamiseen.

Nokia Mobile Search -palvelu tuo ravintolat, baarit, kaupat ja muut paikalliset palvelut kirjaimellisesti käden ulottuville. Niiden tarkan sijainnin selvittäminen käy helposti karttapalvelujen avulla, ja puhelinyhteyden ottaminen onnistuu yhdellä napin painalluksella.

Ohikiitävät hetket kuviksi
Nyt voit tallentaa yllättävätkin tilanteet kuviksi, sillä kannen pikanäppäinten avulla kuvien ottaminen on nopeaa ja spontaania. Ja jos haluat jakaa juuri tallentamasi hetket, voit siirtää kuvat suoraan laitteesta yhteensopivaan verkkopalveluun, joihin kuuluu esimerkiksi Flickr.

Nokia N76 -multimedialaitteessa on 2 megapikselin kamera (1 600 x 1 200 pikseliä), ja otoksia voi katsella laitteen 2,4 tuuman näytöltä. Kuvia voi käsitellä suoraan laitteessa, mutta ne voi myös siirtää yhteensopivalle tietokoneelle ja käyttää niiden muokkaamiseen Adobe Photoshop Album Starter Edition -sovelluksen tarjoamia mahdollisuuksia.

Muokkaa makusi mukaan
Nokia N76 -multimedialaitteen Download!-sovelluksella pysyt ajan tasalla laitteeseen saatavilla olevista uusista palveluista, sovelluksista ja päivityksistä. Kahteen gigatavuun laajennettava muistitila** antaa käyttäjälle mahdollisuuden muokata laitetta vastaamaan mahdollisimman tarkasti tarpeitaan ja elämäntyyliään.

Nokia N76 -multimedialaite perustuu Symbian-käyttöjärjestelmän S60-ohjelmistoalustan kolmannelle versiolle. Laitteen toimitusten odotetaan alkavan vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä, ja sen arvioitu veroton myyntihinta on 390 euroa.

* Laitteeseen mahtuu jopa 1 500 musiikkikappaletta käytettäessä lisälaitteena saatavaa 2 gigatavun microSD-muistikorttia ja 48 kt/s eAAC+ (M4A) -koodausta Nokia Music Manager -sovelluksessa. Käytettäessä 128 kt/s AAC-koodausta laitteeseen mahtuu jopa 250 musiikkikappaletta. Kappaleen kestoksi on laskettu 3 min 45 s.
** Myyntipakkauksen mukana tulevan muistikortin kapasiteetti voi vaihdella markkina-alueesta tai operaattorista tai palveluntarjoajasta riippuen.

Taustatietoa tuotteista ja palveluista:
Nokia N76- multimedialaitteen tarkemmat tuoteominaisuudet ovat luettavissa osoitteessa www.nseries.com/n76
Lisätietoa Nokia CES 2007 -tapahtumasta on osoitteessa www.nseries.com/ces
Aiheeseen liittyviä korkearesoluutiokuvia saa osoitteesta www.nokia.com/press >photos
Lehdistökäyttöön tarkoitettuja tuotekuvia on saatavilla osoitteessa www.nokia.com/press >photos
Nokian uusia tuotteita ja ratkaisuja esittelevää videomateriaalia on saatavilla osoitteessa: www.nokia.com/press/broadcastroom.

Nokia Nseries -tuotesarjaan kuuluu edistyksellisiä multimedialaitteita, jotka tarjoavat kuluttajille ennennäkemättömiä ja -kokemattomia multimediaelämyksiä. Nokia Nseries -tuotteissa yhdistyvät uusin teknologia, tyylikäs muotoilu ja helppokäyttöisyys, ja niiden käyttäjät voivat nauttia viihteestä, viestiä tietoa ja ottaa ja jakaa kuvia ja videoita yhden ainoan laitteen kautta, missä ja milloin vain. www.nseries.com

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Multimedia