NCC: NCC bygger om Shells huvudkontor i norska Risavika

NCC bygger om Shells huvudkontor i norska Risavika NCC Construction AS i Norge har ingått ett partneringavtal med AS Norske Shell, till ett värde av omkring 175 MSEK, för att bygga om och bygga ut huvudkontoret i Risavika i Sola kommun. Arbetet ska bedrivas i etapper och påbörjas direkt efter påsk 2007. Kontoret ska vara inflyttningsklart i slutet av augusti 2008. En ny kontorsflygel på 5000 kvadratmeter byggs och två block på sammanlagt 7500 kvadratmeter renoveras. NCC Partnering är en strukturerad samarbetsform i byggbranschen där byggherren, konsulterna och entreprenörerna gemensamt löser en bygguppgift. Metoden baseras på ett öppet och förtroendefullt samarbete där allas yrkeskunskaper kompletterar varandra genom projektets alla skeden. För frågor, vänligen kontakta: Ole Fjelltvedt, distriktschef Stavanger Region Nord/Väst Bygg, tfn +47 913 10 570 Øyvind Kvaal, informationsdirektör, NCC Norge, tfn +47 900 76 910 Malin Engstedt, vikarierande presschef, NCC AB, tfn +46 (0)8 5855 2346 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2005 en omsättning på 50 Mdr SEK och 21 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=360908&fn=wkr0001.pdf