ReadSoft: ReadSofts 2 000:e fakturahanteringskund är tysk...

ReadSofts 2 000:e fakturahanteringskund är tyska Linde Material Handling När Linde Material Handling valde ReadSoft DOCUMENTS for Invoices för att hantera över en halv miljon fakturor årligen i tre länder, blev de den 2 000:e kunden som använder ReadSofts fakturahanteringslösning. Linde Material Handling i Aschaffenburg, Tyskland, är en världsledande leverantör av gaffeltruckar och andra produkter inom intralogistikområdet. Linde Material Handling finns representerat i över 70 länder och har mer än 53 000 anställda världen över. Integrationen av ReadSoft DOCUMENTS for Invoices med Linde Material Handlings existerande SAP-system har påbörjats i Tyskland, och under 2007 kommer lösningen att installeras även i Storbritannien och Frankrike. Totalt sett planerar Linde-gruppen att automatiskt hantera över en halv miljon fakturor per år med ReadSofts programvara. - Att vara uppe i 2000 kunder inom fakturahanteringsområdet känns som ett landmärke och något vi naturligtvis är mycket stolta över, säger Jan Andersson, VD för ReadSoft. Samtidigt är jag övertygad om att vi bara har skrapat på ytan för vad som är möjligt inom det här området. Affärsnyttan som ett fakturahanteringssystem erbjuder världsomspännande företag som Linde är påtaglig och något alltfler företag upptäcker. Extra roligt var det naturligtvis att den som sålde den här licensen kommer från vårt, i höstas, förvärvade tyska bolag, ReadSoft Ebydos. Utöver elektronisk fakturahantering innehåller lösningen hos Linde Material Handling även de SAP-certifierade produkterna Ebydos Invoice Cockpit och Web Cycle. Invoice Cockpit fungerar som en förbindelse verksam inom SAP-systemet, medan Web Cycle är ett webbaserat workflow som gör att Linde MHs medarbetare kan utföra nödvändiga processer för kontroll och godkännande. ReadSofts lösning kommer även att bidra till en standardisering av rutinerna på företagets ekonomiavdelning. Om ReadSoft DOCUMENTS for Invoices Mer än tio års erfarenhet av elektronisk fakturahantering har lett fram till marknadens mest kraftfulla och, med drygt 2000 kunder, överlägset mest använda system. För i stort sett alla verksamheter är ReadSoft DOCUMENTS for Invoices en mycket lönsam investering. Fullt genomförd elektronisk fakturahantering sänker kostnaden med mellan 25 och 50 procent, samtidigt blir processen snabbare och kvalificerad personal kan ägna sin tid åt mer krävande uppgifter. ReadSoft DOCUMENTS for Invoices fångar, läser och klassificerar alla inkommande format, på papper eller elektroniskt. Lösning är skräddarsydd för enkel sammankoppling med ledande internationella affärssystem och certifierad för både SAP och Oracle För mer information kontakta ReadSoft AB Jan Andersson, VD Tel: 0708 -37 66 00 eller Jonna Opitz, Informationschef Tel: 0733-37 86 68 E-post: jonna.opitz@readsoft.com Lär mer om ReadSoft på www.readsoft.se ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. Företaget utvecklar och marknadsför en komplett programvaruplattform för dokumentautomation under namnet ReadSoft DOCUMENTS. Visionen är att befria företag världen över från manuell hantering av dokument. Sedan starten 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med kontor i 14 länder i Europa, Nord- och Sydamerika och Australien samt ett stort antal lokala och globala samarbetspartners. Huvudkontoret finns i Helsingborg och koncernens huvudenhet för forskning och utveckling finns i Stockholm. ReadSoft är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=364364&fn=wkr0001.pdf Releasen i pdf