Metso toimittaa massatavarankäsittelylaitteistoa Alcoalle Brasiliaan

Metso Minerals toimittaa massatavarankäsittelylaitteistoa Alcoalle Jurutin bauksiittikaivokseen Parán osavaltioon pohjoisessa Brasiliassa. Toimitus valmistuu vuoden 2007 loppuun mennessä. Tilauksen arvo on noin 35 miljoonaa euroa ja se sisältyy vuoden 2006 viimeisen neljänneksen tilauskantaan.

Tilaukseen sisältyy laivanlastain, kolme purkainta (stacker), keräyskuormain (reclaimer), kaksi lamellisyötintä, viisi täryseulaa, junavaunun kippauslaitteisto sekä kuljetinjärjestelmiä. Metso toimittaa myös pystytyksen teknisen tuen ja vastaa laitteiston teknisestä ohjauksesta kaksi vuotta käynnistyksestä eteenpäin.

Metson ratkaisu tulee Jurutin kaivoksen uudelle bauksiittilaitokselle, jolta Alcoa toimittaa bauksiittia Alumarin jalostamolle. Valmistuttuaan prosessilaitos tuo Alcoalle huomattavaa kilpailuetua.

Alcoa on maailman toiseksi suurin alumiinintuottaja ja sillä on maailman johtava alumiininsulatuskapasiteetti. Alcoan palvelukseen kuuluu 129 000 työntekijää 43 maassa. Yhtiöllä on Brasiliassa kahdeksan tuotantolaitosta.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2005 oli noin 4,2 miljardia euroa. Metson 25 000 työntekijää yli 50 maassa palvelevat asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla.
www.metso.com

Lisätietoja kaupasta (englanniksi):
Eduardo Kubric, myyntipäällikkö, mineraalienkäsittely, Kaivosala-liiketoimintalinja, Metso Minerals, puh. +55 15 2102 1636

Lisätietoja sijoittajille:
Johanna Sintonen, sijoittajasuhdejohtaja, Metso-konserni, puh. 020 484 3253