Wallenstam: Wallenstam säljer bostadsfastighet i Stockholm

Wallenstam säljer bostadsfastighet i Stockholm Wallenstam säljer bostadsfastighet i Stockholm till en bostadsrättsförening bildad av hyresgästerna. Fastigheten (Stockholm Safiren 6) är belägen på adressen Kungsholms kyrkoplan 4 i Stockholm och omfattar totalt drygt 2 400 kvm varav drygt 2 200 kvm är bostadsyta. "Vi får dagligen förfrågningar angående ombildande till bostadsrätt från våra hyresgäster och vi bejakar det där det är affärsmässigt möjligt. Trycket att köpa de fastigheter man bor i, är fortsatt stort i både Göteborg och Stockholm, säger VD Hans Wallenstam." Fastigheten omfattar drygt 2 400 kvm, varav bostadsyta utgör drygt 2 200 kvm. Fastighetsvärdet uppgår till 72,5 Mkr. Försäljningen sker genom juridisk person. Fastigheten frånträds per dagens datum. Göteborg den 31 januari 2007 Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ) www.wallenstam.se Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ) S-401 84 Göteborg Besöksadress Södra Vägen 1 Tel 031-20 00 00 Fax 031-10 02 00 Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Finans- och informationsdirektör Ulf Ek, telefon 031-20 00 00 alt 0705-17 11 37 Wallenstam grundades 1944 och är idag ett utvecklande fastighetsbolag med sammanlagt cirka 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter samt kommersiella fastigheter i Göteborg. Koncernen omsätter cirka 1,3 miljarder kronor i hyror och har ett fastighetsvärde om cirka 18 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=369157&fn=wkr0010.pdf