Nokia 5700 XpressMusic: Mobiilimusiikin uusi sävel

Nokia julkisti tänään Nokia 5700 XpressMusic -musiikkilaitteen, hinnaltaan kilpailukykyisen 3G-älypuhelimen, jossa on musiikin kuuntelunautintoa parantava erillinen audiosiru. Monikäyttöinen laite yhdistää mobiilimusiikin 3G-yhteyksien tiedonsiirtonopeuksiin. Kääntyvä näppäimistö mahdollistaa siirtymisen eri toimintojen välillä: musiikkisoitin, kahden megapikselin kamera, videopuhelut ja älypuhelin. Nokia 5700 XpressMusic -musiikkilaitteen arvioidaan tulevan myyntiin vuoden 2007 toisella neljänneksellä.

"Nokia 5700 XpressMusic -laite avartaa mobiilimusiikin maailmaa. Sillä voi soittaa internetistä ostettuja kappaleita, ja musiikin kuuntelunautintoa parantaa laitteen erillinen audiosiru. Uutuusmalliin on saatavilla myös laaja valikoima erityisesti musiikkilaitteille suunniteltuja lisälaitteita", sanoo johtaja Heikki Norta Nokian Mobile Phones -toimialaryhmästä.

Nokia 5700 XpressMusic -laitteeseen mahtuu jopa 1 500 musiikkikappaletta erikseen myytävälle kahden gigatavun microSD-muistikortille, ja siinä on sisäänrakennetut stereokaiuttimet. Käyttäjät voivat nauttia musiikista myös langattomilla Bluetooth-stereokuulokkeilla tai audiosovittimeen liitettävillä kuulokkeilla, joissa on standardi 3,5 mm:n liitin.

Musiikin siirtäminen Nokia 5700 XpressMusic -laitteeseen on helppoa ja nopeaa, sillä musiikkisoitin tukee useita tiedostomuotoja, kuten WMA, MP3, AAC ja AAC+ sekä MP4. Siinä on myös WMDRM-tuki (Windows Media Player Digital Rights management) musiikkitiedostoille, joten ostaessaan musiikkia internetistä käyttäjät voivat valita lukuisista latauspalveluista. Musiikkikokemusta täydentävät myös albumien kansikuvat, soittolistat sekä viisialueinen taajuuskorjain ja audiovisualisointi.

Nokia 5700 XpressMusic on paljon muutakin kuin musiikkilaite. Sen jopa 16 miljoonaa väriä toistava näyttö sopii erinomaisesti videoiden katseluun. Huippunopean 3G-tiedonsiirron ansiosta internetin selailu, tiedostojen lataaminen ja multimediasisällön toistaminen on entistäkin nopeampaa ja nautittavampaa. Videopuhelut helpottavat yhteydenpitoa perheeseen ja ystäviin.

Nokia 5700 XpressMusic -musiikkilaitteessa on maailman johtava älypuhelinalusta, Symbian OS -pohjainen S60 -ohjelmistoalusta. Se tekee mahdolliseksi laitteen yksilöinnin käyttäjän mieltymysten mukaan lukuisilla ladattavilla sovelluksilla, kuten peleillä, navigaatio-ohjelmilla, viihdesovelluksilla ja erilaisilla hyötysovelluksilla.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Mobile Phones