Nokia 8800 Sirocco Gold yhdistää luonnon harmonian ja kullan arvokkuuden

Nokia esitteli tänään rohkean tyylikkään Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimen, joka on saanut innoituksensa luonnosta ja yhdestä sen upeimmista luomuksista, kullasta. Kahdeksantoista karaatin kullalla viimeistellyssä muotoilussa on ajatonta tyyliä ja ajan henkeä - sanalla sanoen eleganssia. Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimen myynti on parhaillaan alkamassa valikoiduilla markkinoilla.

"Nokia 8800 Sirocco Gold vahvistaa Nokian asemaa korkealuokkaisten ja tyylikkäiden puhelinten valmistajana", sanoi johtaja Heikki Norta, Nokia. "Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimen kauneus on luotu tinkimättä Nokian muotoilijoiden ja suunnittelijoiden pitkään kokemukseen pohjautuvasta periaatteesta, jonka mukaan muotojen on aina perustuttava käytettävyyteen, toimivuuteen ja tarkoituksenmukaisuuteen."

Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimessa luonnon luomia pintoja toistava muotoilu korostaa materiaalivalintoja ja hienoja yksityiskohtia. Taidokkaasti toteutetussa kahdeksantoista karaatin kultakuorta täydentävät myös valkokultaiset yksityiskohdat. Naarmuuntumattoman näytön safiiripinnoite tekee kauneudesta kestävää.

Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimen muotoilussa on tavoiteltu täydellisyyttä käyttämällä kello- ja kultaseppien satoja vuosia vanhoja tekniikoita. Laitteen pehmeästi toimivan liukukannen alta paljastuu kahden megapikselin kamera sekä intuitiivisesti toimiva näppäimistö, jonka muotoilussa korostuu käyttömukavuus. Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimessa on myös sisäistä kauneutta, kuten huikea värinäyttö ja laaja valikoima viestitoimintoja. Eleganssia korostavat tyyliin sopiva pöytäteline ja Bluetooth-kuuloke.

Nimensä Nokia 8800 Sirocco -sarja on saanut Saharan auringon paahteessa syntyvältä tuulelta, jonka voima riittää Välimeren rannikolle saakka. Tämä luonnon voiman ja herkän kauneuden yhdistelmä näkyy myös koko Nokia 8800 Sirocco -sarjan muotoilussa.

Nokia
Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia
Puh. 07180 34900

Kuvamateriaalia Nokia 8800 Sirocco Gold -puhelimesta on osoitteessa www.nokia.com/press

Palvelut ja jotkut ominaisuuksista saattavat riippua verkosta ja/tai SIM-kortista, laitteiden yhteensopivuudesta ja tuetuista sisältömuodoista.