Kitron ASA vurderer flytting av produksjon

Kitron Flen AB er en spesialisert fabrikk for sammenstilling av komplette produkter (High Level Assembly) med omsetning på 91 millioner SEK i 2006. For å forbedre lønnsomheten vurderer Kitron å overføre produksjonen til sine fabrikker i Karlskoga og Jönköping i Sverige samt Kaunas i Litauen innen utgangen av 2007. Selskapet har begynt rådgivende forhandlinger med fagforeningene. Deretter foretar selskapet en endelig evaluering. Eventuelle restruktureringskostnader vil bli beregnet etter at evalueringen er ferdigstilt.

Dersom flyttingen gjennomføres, regner Kitron med å opprettholde de vesentligste kundeforholdene og betjene kundene fra de andre produksjonsstedene. Samlet omsetning forventes om lag uendret.
Kitrons svenske virksomhet forventes å generere lønnsom vekst og gi positive resultater for 2007 totalt.

17. april 2007
Kitron ASA

For ytterligere informasjon vennligst kontakt
Jørgen Bredesen, CEO, Kitron ASA, tel. +47 48 25 25 84